Repte d’innovació
Dos projectes de moto connectada miraran de reduir els accidents a Barcelona
Les propostes de la catalana Mapit i la singapuresa Rider han guanyat el certamen municipal

Els projectes de la catalana Mapit i de la singapuresa Rider han guanyat el repte per trobar solucions que ajudin a reduir la sinistralitat de les motocicletes promogut per l’Ajuntament de Barcelona.
El consistori ha impulsat aquest repte a través de la col·laboració del Comissionat de l’Agenda 2030 i de BIT Hàbitat i Fira de Barcelona, amb el saló Tomorrow.Mobility World Congress.
Ajudes al conductor
El projecte de Mapit rebrà 77.043 euros de finançament. Amb la seva idea, volen contribuir a la reducció del nombre d’accidents i de la seva gravetat mitjançant l’anàlisi de l’estil de conducció, condicions del vehicle i l’entorn i gestió dels sinistres amb un sensor instal·lat a les motos.
Les dades que transmet el sensor constantment serveixen per fer recomanacions als conductors a través d’una ‘app’ que es podrà consultar abans de començar el trajecte. Aquestes dades també serviran per informar de manera anònima l’ajuntament tant dels hàbits dels motoristes com dels punts i hores més conflictius per poder prendre les mesures correctores necessàries.
Rider Dome rebrà 96.000 euros per provar a Barcelona un sistema avançat d’assistència al conductor de motocicletes que aprofita el potencial de la visió per ordinador i la intel·ligència artificial per alertar en temps real els conductors d’amenaces pròximes a través d’uns llums instal·lats als miralls dels retrovisors que emetran senyals d’alerta al conductor.
Els projectes començaran les proves pilot a la ciutat aquest 2023 i duraran un any.
- Això és el que significa que els fills no facin cas als seus pares a la primera, segons el psicòleg Álvaro Bilbao
- Tragèdia a Lleida Jordi i Omar, les dues víctimes de l'incendi de Torrefeta: "Vam sortir a buscar-los, però era com estar a l'infern"
- Investigació oberta El nen mort a Valls va estar tot el matí al cotxe mentre el pare treballava
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- La consellera de Salut, en contra d’ampliar el Prat
- Universitat ¿Qui és Ramón Flecha, el catedràtic de la UB acusat d’abús sexual per 14 universitàries?
- Alejandro Valverde: "Pogacar és el candidat a la victòria, però no ho tindrà fàcil amb Vingegaard"
- Despullar un sant
- ¿Violència gratuïta o esport noble?
- Scariolo anuncia que deixa la selecció després de l’Eurobasket i posarà rumb al Reial Madrid