Polèmica
Indignació als crematoris privats de mascotes pel futur cementiri públic d’animals de Barcelona
El Sector de Crematoris d’Animals de Companyia de Catalunya considera «competència deslleial» la creació d’aquest servei municipal

Fa una setmana, l’Ajuntament de Barcelona va anunciar que la capital catalana tindrà, el 2024, un cementiri i crematori de mascotes municipal, amb el qual es convertirà en la primera ciutat d’Espanya que disposa d’un servei públic d’aquesta mena. Aquesta iniciativa ha sigut molt mal rebuda per part del sector privat de crematoris d’animals de companyia, que acusa el govern municipal de «competència deslleial».
En un comunicat emès aquest dilluns, els professionals del Sector de Crematoris d’Animals de Companyia de Catalunya han assegurat que aquesta iniciativa de l’ajuntament és «una clara intromissió», i demanen que es replantegi la proposta.
El sector també ha manifestat la seva «sorpresa» i «indignació» davant la iniciativa del consistori, i assegura que aquesta mena de serveis estan «completament satisfets des de fa anys al sector privat» i que l’ajuntament no ha dialogat amb el sector. Així mateix, adverteixen que defensaran els drets del col·lectiu.
Notícies relacionadesTambé han recordat que els cementiris i crematoris de mascotes privats fa «més de 20 anys que funcionen» en centres de Barcelona i els voltants i exigeixen a l’Ajuntament de Barcelona que reconsideri la iniciativa i que es posi en contacte amb el sector.
El consistori, per la seva banda, va explicar fa una setmana que la idea d’aquest servei públic surt d’un estudi de viabilitat que va fer Cementiris de Barcelona, amb el qual es va corroborar que «hi ha una demanda no satisfeta» per part de la ciutadania. S’estima que a la ciutat de Barcelona hi viuen uns 180.000 gossos i que gairebé el 50% de les famílies tenen un animal de companyia. Per això, l’ajuntament preveu que el nou equipament públic farà al voltant de 7.000 serveis de cremació de mascotes anuals durant els primers anys de funcionament.
Funeral Barcelona Funeràries Gats Animals Gossos Ajuntament de Barcelona Cementiris Competència
- L’accés a la universitat ¿Què n’ha sigut de la Marta i el Ramon, els dos alumnes que van treure un 10 en la selectivitat de l’any passat?
- Boicot La campanya contra la maduixa de Doñana als súpers d’Alemanya deixa freds els consumidors
- Vacances en família Exclusiva Mamarazzis: Shakira i Piqué, canvi de plans: serà ella qui viatgi a Barcelona amb els seus fills
- Llei de benestar animal Deixar lligat un gos davant un supermercat et pot costar fins a 10.000 euros
- Temps Xàfecs i mal temps: avís per pluges intenses a gran part de Catalunya
- Conflicte armat a l’est d’Europa Guerra Rússia - Ucraïna: última hora de la invasió de Putin, en directe
- Cop policial Trenta detinguts per suplantar en exàmens de carnet de conduir a canvi de 3.000 euros
- Maltractament Detinguts a Múrcia els oncles de dues nenes a les quals esclavitzaven
- Mobilitat sostenible Barcelona pedala cap al seu ‘prime’ en matèria de ciclisme urbà
- Apunts polítics de la setmana Feijóo surt a frustrar el ‘Manual de resistencia 2’