Al Port Vell

El Maremàgnum es reinventarà amb més gastronomia i una inversió de 15 milions

  • La terrassa mirador estrenarà el Time Out Market amb 14 restaurants i espai per a activitats culturals el 2024, guanyant 5.000 metres quadrats d’activitat

zentauroepp51213244 barcelona 03 12 2019 tema remodelaci n del port vell vista d191223225834

zentauroepp51213244 barcelona 03 12 2019 tema remodelaci n del port vell vista d191223225834 / FERRAN NADEU

2
Es llegeix en minuts
Patricia Castán
Patricia Castán

Periodista

ver +

El Maremàgnum, que va arribar a ser un dels grans reclams del litoral barceloní –tant turístic com ciutadà els caps de setmana–, ha viscut millors i pitjors etapes, adaptant-se al pas de les modes, els interessos i els canvis en el consum. Però la pandèmia va sacsejar especialment aquest espai comercial del Port Vell, que ara afronta una inversió de 15 milions d’euros per al seu «reposicionament», amb un nou espai gastronòmic com a reclam, el Time Out Market Barcelona a la seva gran terrassa mirador.

La inversió suposarà incrementar l’activitat comercial en més de 5.000 metres quadrats sense ampliacions. A l’interior, s’instal·laran ben aviat noves marques comercials per revigoritzar el centre, on encara poden veure’s persianes abaixades des de la crisi sanitària.

L’operador de Maremàgnum, Klépierre, que es defineix com a «líder europeu en centres comercials» vol que l’espai barceloní torni a ser un referent local, segons ha anunciat aquest dimarts. Mitjançant un acord amb Time Out Market (un model que s’ha desenvolupat en altres grans ciutats), la terrassa del recinte acollirà a partir del 2024 un «gran mercat gastronòmic i cultural» que consideren com a «primer pas cap al reposicionament del centre» amb l’objectiu d’«unir el millor de l’oferta comercial actual d’oci i gastronomia davant el mar».

Cal recordar que des de les seves últimes millores el 2009, el macroespai havia basat el seu model a alinear restaurants i altres opcions més informals de menjar, en combinació amb botigues obertes tot l’any. Amb el pas dels anys havia perdut manxa i algun dels seus reclams originals, que s’ha saldat amb la recent demolició dels cines Maremagnum. Finament, la propietat ha donat per fi un cop de timó per reinventar l’oferta i tornar a atraure visitants locals i forans.

Laetitia Ferracci, directora general de Klépierre Iberia, manté que la nova proposta «permetrà oferir una experiència exclusiva i diferenciada als clients».

 Segons han avançat, l’espai gastro acollirà una selecció de 14 xefs locals (en un format informal i amb zones comunes), un restaurant de servei complet i quatre bars, dos dels quals a l’aire lliure per optimitzar les vistes al mar. Asseguren que també serà un lloc per «disfrutar de la cultura i del talent local, amb esdeveniments i actuacions en directe».

Les obres s’inscriuen en un moment d’hiperactivitat al litoral amb vista a la Copa Amèrica de Vela 2024. De fet, serà un dels emplaçaments dels equips participants.

La reforma de Maremàgnum l’assumirà l’empresa Construcia, elegida partint dels seus projectes amb criteris d’economia circular.

De l’oci al públic familiar

Notícies relacionades

El centre comercial es va estrenar a so de bombo i platerets el 1995 juntament amb l’Aquarium i els cines (també l’Imax). Va estar a punt de morir d’èxit amb la seva oferta de restaurants, bars de copes i oci nocturn. Però després d’alguns problemes greus de seguretat va liquidar les discoteques i es va orientar cap al ‘shopping’, la restauració marinera i el públic familiar fa més d’una dècada, de la mà del grup immobiliari Corio.

El gegant dels centres comercials Klépierre el va adquirir el 2015 per 7.200 milions d’euros i des de fa temps tenia prevista la reforma.