EVOLUCIÓ D'UN EIX QUE VA CONSOLIDAR L'OBERTURA DE BARCELONA AL MAR

El Maremàgnum aniquila gairebé tota l'oferta de diversió nocturna

El recinte del Moll d'Espanya es queda des d'aquest cap de setmana amb un sol local d'oci

L'empresa gestora ha eliminat aquesta setmana tres discoteques, que substituirà per restaurants

2
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN / BARCELONA

El Maremàgnum és, des d'aquest cap de setmana, un centre comercial i d'oci familiar sense cap més oferta nocturna que una sola discoteca. L'empresa titular del complex del Moll d'Espanya, Corio, acaba d'eliminar els altres tres locals nocturns que funcionaven fins fa quatre dies i que actualment completaven la terrassa de la segona planta. El desmantellament de l'oci nocturn reafirma la vocació del Maremàgnum de limitar la seva oferta a l'àmbit diürn i evitar tota la conflictivitat que, en anys anteriors, ha comportat la nit.

El fons immobiliari d'origen holandès Corio va adquirir el recinte d'oci davant del mar l'any passat. La compra va arribar just després d'una gran reforma portada a terme pels anteriors gestors, amb objecte de millorar la imatge del Maremàgnum i consolidar-lo com un centre comercial i familiar. La reforma portada a terme el 2005 ja va suposar una reducció de l'oferta nocturna, que va desaparèixer dels baixos del complex i es va unificar a la terrassa de la segona planta.

AJUST

En la nova etapa van quedar quatre locals, amb horari de discoteca: Golden Eye, La City, Spazio Martini i Sunset. Els tres primers, que ocupaven 1.337 metres quadrats, estaven llogats al Grupo Veiga, que també té locals a Heron City. Fins al dia 27 passat, els locals van funcionar. El seu horari era fins a les 4.30 hores de la matinada. No obstant, a meitat de setmana Corio i Veiga van arribar a un acord per tancar tres locals.

Segons va explicar ahir Carlos Casanovas, gerent de Maremàgnum, l'eliminació de l'oci nocturn forma part de la seva estratègia de "disposar d'una oferta comercial jove i eclèctica complementada amb una nova filosofia que doni suport a esdeveniments culturals vinculats amb la moda, les tendències i la música", i allunyat de la nit per "les problemàtiques que aquesta pot generar". Fonts de Veiga van afegir que, vista la filosofia de Corio i l'escassa rendibilitat actual de l'oci nocturn --freqüentat bàsicament per turistes-- al recinte, la dissolució del contracte havia estat pactada de bon grat per les dues parts.

El nou Maremàgnum, que té 78 locals comercials --dels quals només quatre estan tancats encara que tres ja tenen nou arrendatari--, mantindrà de moment la discoteca que continua oberta, amb 481 metres quadrats. No obstant, Casanovas assegura que l'objectiu és arribar també a un acord amb els seus responsables per desmantellar-la com més aviat millor.

Notícies relacionades

Als gairebé 2.000 metres quadrats que quedaran alliberats s'espera comptar amb una nova oferta de restauració de tipus mitjà o mitjà alt, tot i que l'empresa encara no sap si s'unificaran els locals o es mantindran dividits, en funció dels nous operadors. Casanovas fa un balanç molt positiu del canvi d'orientació, que va portar al centre els 13 milions de visitants l'any passat, davant els 11 del 2005, i també va elevar, suposadament, la capacitat econòmica del seu públic.

Entre les novetats que hi haurà durant els pròxims mesos figura un festival de música a la plaça de l'Odissea.