Projecte de col·laboració

Barcelona lidera un ‘lobby’ estatal d’eixos comercials ‘premium’

Les zones considerades «d’excel·lència comercial» es podran unir i col·laborar per atraure «clients de qualitat»

Barcelona lidera un ‘lobby’ estatal d’eixos comercials ‘premium’

Jordi Cotrina

1
Es llegeix en minuts
Gisela Macedo
Gisela Macedo

Periodista

Ubicada/t a Barcelona

ver +

La unió d’eixos comercials Barcelona Oberta i la Cambra de Comerç de Barcelona han presentat aquest dilluns el projecte de creació d’una plataforma de ‘lobby’ sota el nom de ‘Magnific Places’ perquè zones considerades «d’excel·lència comercial» s’uneixin i col·laborin per atraure «clients de qualitat». Així, busquen «recuperar l’atractiu» que les zones comercials haurien «perdut» arran de la pandèmia i l’auge de les compres ‘online’.

Per ara, els impulsors han proposat la participació de quatre ciutats, a més de la capital catalana: Madrid, Sant Sebastià, Màlaga i Palma de Mallorca, però la voluntat és que s’hi adhereixin en un futur altres localitats, tant de l’Estat com d’altres països. 

¿Com funcionarà?

Perquè un carrer, bulevard o botiga pugui entrar a la llista de ‘Magnific Places’ haurà de complir una sèrie de requisits que demostrin la seva «excel·lència», entre els quals es tindrà en compte la ubicació, el servei i el producte que ofereix. 

Notícies relacionades

Els llocs adherits formaran part d’una plataforma de promoció i de ‘lobby’ en la qual els comerços uniran esforços per «crear projectes, generar sinergies i atraure clients i turistes de qualitat, compartir informació i generar col·laboracions entre ciutats per posicionar les seves zones d’excel·lència comercial». Al final, tot això es materialitzarà «en un projecte continuat amb un pla d’acció, una planificació de màrqueting i comunicació i un pla de viabilitat a futur». 

«De manera aïllada no tenim pes; quan anem a mercats de llarga distància hem d’anar tots junts», ha apuntat la directora d’Intueri Consulting, Maria Segarra, durant la presentació del projecte, i que ha insistit en la importància de crear una «marca paraigua» com aquesta que integri les «millors propostes» comercials de cada ciutat.