Mobilitat urbana

La xarxa de metro de Barcelona recupera el 100% del passatge anterior a la covid-19

TMB assegura que l’oferta actual de trens és la màxima de la història d’aquest mitjà de transport

La xarxa de metro de Barcelona recupera el 100% del passatge anterior a la covid-19
2
Es llegeix en minuts
El Periódico

Laxarxa de metro de Barcelona ha recuperat el 100% del passatge anterior a la pandèmia de la covid-19, amb nivells similars i fins i tot superiors als de l’any 2019, segons ha informat avui dissabte Transports Metropolitans de Barcelona (TMB).

El passat 1 de setembre, al metro barceloní es van registrar un 5% més de validacions que l’any 2019 (prenent com a referència un dia equivalent), i el 7 de setembre es van superar en un 3% les validacions de l’any anterior a l’arribar als 1,175 milions de viatges, mentre que el 8 de setembre en van ser 1,154 milions.

TMB assegura que ha assolit d’aquesta manera l’objectiu que persegueix des de fa mesos i assegura que s’absorbeix aquest passatge en millors condicions que el 2019, fins i tot en hores punta, perquè l’oferta actual de trens és la màxima de la història del metro.

El 2019, circulaven en hora punta 155 trens i actualment es posen en servei un total de 166 i els increments es concentren, principalment, en les línies 1 i 5, les que utilitzen més persones.

Una disponibilitat de trens més gran suposa «un gran esforç de manteniment» que es porta a terme posant cada dia en circulació «tot el material mòbil disponible», quan, la majoria de xarxes de metro mantenen al voltant d’un 12% dels seus trens en guàrdia.

Els autobusos

Quant a la xarxa d’autobusos, TMB situa la demanda entorn de les 600.000 validacions diàries i dimecres passat es va arribar a les 623.000, cosa que suposa un 90% de recuperació del servei respecte al 2019.

L’oferta actual d’autobusos és l’equivalent al 100% dels serveis de la temporada d’hivern, amb més de 900 vehicles al carrer.

La presidenta de TMB, Laia Bonet, ha destacat la recuperació de viatgers i ha recordat que el transport públic va ser un de «els grans afectats després del confinament» i, des d’aleshores, ha experimentat una recuperació progressiva.

Bonet situa el creixement de TMB al camí de la consolidació del transport públic com a «principal resposta a les necessitats de mobilitat de la ciutadania» i ha emfatitzat la bona valoració que els usuaris en fan.

Notícies relacionades

Quant a la venda d’abonaments, ha continuat creixent des que l’1 de setembre es van començar a oferir tarifes reduïdes i ja superen els 950.000 títols venuts per TMB.

La T-Usual segueix creixent de manera exponencial i, sempre des de l’1 de setembre, se n’han venut gairebé 200.000 abonaments, i es multipliquen així per tres les vendes equivalents en els mateixos dies d’un mes ordinari abans de la bonificació.