Obres

El metro de Barcelona renovarà el tram de Verdaguer a Barceloneta de la L-4 el 2023

TMB realitzarà una «cirurgia fina» per reduir les vibracions del tram central de la línia groga

El metro de Barcelona renovarà el tram de Verdaguer a Barceloneta de la L-4 el 2023

MANU MITRU

2
Es llegeix en minuts

Transports Metropolitans de Barcelona (TMB) renovarà l’any 2023 la xarxa de vies del tram central de la línia 4 (groga) entre les estacions de Verdaguer i Barceloneta per reduir les vibracions.

Aquesta actuació requerirà una «cirurgia fina», segons ha explicat aquest dijous en roda de premsa la regidora de Mobilitat de l’Ajuntament de Barcelona i presidenta de TMB, Laia Bonet, durant una visita d’obres a la línia 5 (blava) en la qual actualment s’executen treballs de renovació entre les estacions de Sagrera a Horta.

Aquestes obres, tant a la L-5 com a la L-4, tenen per objectiu reduir fins al 80% les vibracions provocades per la circulació dels combois del metro, que és la problemàtica principal de la qual es queixen els veïns.

L’actuació en la L-5 ja s’ha dut a terme entre les estacions de Sagrera i Congrés i dilluns s’iniciaran les millores cap a l’estació d’Horta.

En total, es renovaran de manera integral tres quilòmetres de via doble per evitar les vibracions i «millorar la fiabilitat de la línia», han precisat fonts de TMB.

En total, TMB i la Generalitat destinaran a aquestes obres de millora del metro barceloní uns 15 milions d’euros, ha indicat el secretari general del Departament de la Vicepresidència del Govern, Ricard Font.

Línia 3

TMB també tallarà el servei entre els dies 1 i 17 d’agost a la línia 3 (verda), que funcionarà de Zona Universitària a Paral·lel i de Liceu a Trinitat Nova.

Bonet s’ha compromès que l’1 de setembre estaran finalitzades aquestes obres de millora de les vies perquè es pugui iniciar el curs amb el metro de Barcelona totalment operatiu.

Actualment, la L-5 funciona entre Cornellà Centre i la Sagrera i entre Horta i Vall d’Hebron, de manera que no hi ha circulació entre la Sagrera i Horta, per la qual cosa les estacions anul·lades fins a l’1 de setembre són Vilapicina, Virrei Amat, Maragall i Congrés, que han sigut substituïdes per un servei de bus llançadora.

De l’1 al 31 d’agost s’emprendrà la segona fase de les obres amb una estació més afectada, Horta, i el metro no circularà entre Sagrera i Carmel.

Tots amb ascensor

Pel que fa a facilitar l’ús del metro a les persones amb mobilitat reduïda, cotxets infantils o carretons de comprar, Font ha assegurat que l’any 2025 el 100% de les estacions del metro de Barcelona tindran ascensor.

Notícies relacionades

Aquest any es treballa en la instal·lació d’ascensors a les estacions de Maragall i Plaça Espanya i també s’iniciaran les obres a Clot, Ciutadella i Vila Olímpica.

Entre 2023 i 2024 s’instal·laran ascensors a les estacions de La Pau, Sants, Verdaguer i Urquinaona, amb la qual cosa s’arribarà a la totalitat de la xarxa de metro.