L’impacte de la canícula
¿Està permès el bany a les fonts de Barcelona?
L’onada de calor està deixant estampes inusuals en llocs com el Regne Unit, amb ciutadans refrescant-se en sortidors d’aigua

L’impacte de l’onada de calor està tenint un abast del tot imprevist en llocs com els Països Baixos, Bèlgica i el Regne Unit, on s’han superat els 40ºC, deixant estampes inusuals per a aquestes latituds, com ciutadans refrescant-se en fonts públiques. Una reacció espontània que deixa oberta la incògnita: ¿realment està permès el bany en aquests espais o pot portar una possible sanció?
La realitat és que la majoria d’ordenances municipals prohibeixen aquesta pràctica i contemplen sancions, de 120 euros en el cas de Madrid, per exemple. També ho fa la normativa de l’Ajuntament de Barcelona, que veta «rentar-se o banyar-se en fonts, estanys o similars» aprovada en consell plenari el 2005.
Notícies relacionadesDe fet, al parc d’Antoni Santiburcio, a Sant Andreu, les conegudes com a ‘fonts de les Casernes’ van ser utilitzades per refrescar-se pels ciutadans del barri, la majoria joves, després de la seva inauguració, l’agost del 2018, fins que es va registrar un brot de gastroenteritis que va afectar més de 30 persones i va portar el consistori a prohibir el bany explícitament després de la tornada al funcionament dels 234 sortidors de la instal·lació.
Davant l’actual onada de calor, la capital catalana ha incidit en la utilitat de la seva xarxa de refugis climàtics, atès el risc d’«augment de mortalitat i morbiditat en els grups més vulnerables», ja sigui per la seva situació socioeconòmica o per «la seva condició de salut o d’edat». Aquests enclavaments distribuïts per tota la ciutat ofereixen ombra, espais verds i aigua per ajudar a suportar el rigor de la canícula.
- Investigació ¿Quantes hores has de dormir si vius a Catalunya? La Universitat de Columbia ho revela
- ESPORTS ¿Quants diners s'emportaria el Barça per guanyar la Lliga?
- Detectades obres il·legals en una reforma de Consell de Cent
- Tancada des del 2018 Barcelona estudiarà la viabilitat de reobrir la ‘platja de l’Eixample’ el 2026
- Stuani rubrica la salvació i es guanya l’estàtua a Girona
- Multimèdia | 500 dies de guerra: El poder de Putin s’esquerda en plena contraofensiva d’Ucraïna
- Com prendre’s correctament la tensió arterial a casa sense baixar a la farmàcia
- Diners públics El Govern defensa que el seu pacte amb Acciona rebaixa de 1.400 a 492 milions d’euros el cost de la privatització fallida d’ATLL
- Denúncies de l’OCU Consum investiga possibles irregularitats en la venda d’entrades per als concerts de Bad Bunny a Espanya
- Tribunals El jugador de l’Espanyol Álvaro Aguado, acusat de violació, declara davant la jutge que va ser sexe consentit