Campanya municipal
Barcelona estreny el setge als bicitaxis que no estiguin registrats
L’ajuntament constata la «pràctica desaparició» d’aquests vehicles, que són «font d’inseguretat»
zentauroepp43659904 bicitaxi rickshaw180615194708 /
L’Ajuntament de Barcelona ha constatat la «pràctica desaparició» dels bicitaxis a la ciutat després d’haver endurit la campanya per prohibir la circulació dels vehicles que no estiguin registrats i que no comptin amb llicència de transport de passatgers per circular.
Ho ha explicat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, aquest dimecres en declaracions als periodistes, en les quals ha detallat que el consistori està enviant cartes als 463 bicitaxis que estan registrats per advertir-los que si no tenen llicència no poden continuar circulant i que si ho fan rebran una sanció i podran ser confiscats com a mesura cautelar.
«Aquesta advertència ha tingut com a resultat la pràctica desaparició de l’activitat dels bicitaxis», ha assegurat Collboni, que ha destacat que la determinació de l’ajuntament en aquesta qüestió és total i ha exigit a la Generalitat que els prohibeixi. Ja ho va exigir al maig, en un ple municipal. «Barcelona no és Bombai, no té res a veure amb un model turístic on els artefactes es passegen per la ciutat», va dir llavors Collboni.
Ha lamentat que aquesta activitat «s’ha convertit en un problema i en una font d’inseguretat», sobretot als barris de la Barceloneta i Vila Olímpica, i ha criticat que és un model turístic que ni volen ni representa la ciutat.
Actualment hi ha 463 bicitaxis amb registre, l’ajuntament ha confiscat més de 1.000 bicitaxis des del 2019 i aquest any ha interposat més de 1.400 denúncies, en una campanya que Collboni ha remarcat que no ha sigut suficient i que per això estan actuant amb més determinació.
Prohibits a Sant Martí
A més, l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment un decret que prohibeix la lliure circulació de bicitaxis al districte de Sant Martí, que quedarà restringida a quatre carrers.
Notícies relacionadesSegons ha avançat ‘Betevé’, la mesura, que s’aplica per segon any, quedarà aprovada definitivament i entrarà en vigor d’aquí 20 dies si no es presenta cap al·legació, i s’allargarà fins al 31 d’octubre.
Les zones per on sí que podran circular els bicitaxis són: el carrer de la Marina, des del front marítim fins a l’avinguda Meridiana; l’avinguda Meridiana, des del carrer de la Marina fins al límit del districte amb el de Sant Andreu; l’avinguda Diagonal, entre Glòries i la rambla Prim; i la rambla de Prim, des de la plaça Llevant fins al seu final.
- Els excessos de la paternitat Els pares helicòpter aterren a la facultat per protegir els seus fills
- Patrimoni històric Alerta per la contínua demolició d’estacions de ferrocarril centenàries
- La gestió de la dana Mazón va veure vídeos de les inundacions a El Ventorro i ara sospesa dimitir
- El sector agrari nord-americà, en ruïnes
- Sistema de salut 70 anys del Vall d’Hebron, el gran hospital públic català
- Riscos a la Franja La mort continua present a Gaza malgrat la treva: atacs israelians, tones d’explosius sense detonar i fam
- Anàlisi L’operació sortida de Mazón i la jugada a tres bandes: Catalá, Pérez Llorca i Mompó, en els llocs clau
- Entrevista Francesc-Marc Álvaro (ERC): «Vox ha rehabilitat la figura de Franco»
- Aquests són els pobles als que has d'anar una vegada a la vida
- Magnat de Silicon Valley Larry Ellison, l’oracle de Trump i «amo de tot» que somia controlar TikTok i els mitjans dels EUA
