Campanya municipal
Barcelona estreny el setge als bicitaxis que no estiguin registrats
L’ajuntament constata la «pràctica desaparició» d’aquests vehicles, que són «font d’inseguretat»

L’Ajuntament de Barcelona ha constatat la «pràctica desaparició» dels bicitaxis a la ciutat després d’haver endurit la campanya per prohibir la circulació dels vehicles que no estiguin registrats i que no comptin amb llicència de transport de passatgers per circular.
Ho ha explicat el primer tinent d’alcalde, Jaume Collboni, aquest dimecres en declaracions als periodistes, en les quals ha detallat que el consistori està enviant cartes als 463 bicitaxis que estan registrats per advertir-los que si no tenen llicència no poden continuar circulant i que si ho fan rebran una sanció i podran ser confiscats com a mesura cautelar.
«Aquesta advertència ha tingut com a resultat la pràctica desaparició de l’activitat dels bicitaxis», ha assegurat Collboni, que ha destacat que la determinació de l’ajuntament en aquesta qüestió és total i ha exigit a la Generalitat que els prohibeixi. Ja ho va exigir al maig, en un ple municipal. «Barcelona no és Bombai, no té res a veure amb un model turístic on els artefactes es passegen per la ciutat», va dir llavors Collboni.
Ha lamentat que aquesta activitat «s’ha convertit en un problema i en una font d’inseguretat», sobretot als barris de la Barceloneta i Vila Olímpica, i ha criticat que és un model turístic que ni volen ni representa la ciutat.
Actualment hi ha 463 bicitaxis amb registre, l’ajuntament ha confiscat més de 1.000 bicitaxis des del 2019 i aquest any ha interposat més de 1.400 denúncies, en una campanya que Collboni ha remarcat que no ha sigut suficient i que per això estan actuant amb més determinació.
Prohibits a Sant Martí
A més, l’Ajuntament de Barcelona ha aprovat inicialment un decret que prohibeix la lliure circulació de bicitaxis al districte de Sant Martí, que quedarà restringida a quatre carrers.
Notícies relacionadesSegons ha avançat ‘Betevé’, la mesura, que s’aplica per segon any, quedarà aprovada definitivament i entrarà en vigor d’aquí 20 dies si no es presenta cap al·legació, i s’allargarà fins al 31 d’octubre.
Les zones per on sí que podran circular els bicitaxis són: el carrer de la Marina, des del front marítim fins a l’avinguda Meridiana; l’avinguda Meridiana, des del carrer de la Marina fins al límit del districte amb el de Sant Andreu; l’avinguda Diagonal, entre Glòries i la rambla Prim; i la rambla de Prim, des de la plaça Llevant fins al seu final.
- Salut Elimina-la ja de la teva dieta: l’embotit que es vincula al càncer de còlon
- Crisi energètica Les gasolineres avisen amb temps: aquest dia de febrer pujarà la gasolina
- «Modificació invàlida» Priscilla Presley impugna el testament de la seva filla Lisa Marie
- Balanç 2017-2022 Les dificultats econòmiques desemboquen al ‘nomadisme’ metropolità: el triple de població canvia de residència
- El nou Camp Nou La constructora del Camp Nou: Limak Holding, Erdogan i el negoci dels amics
- Editorial Llei del ‘només sí és sí’: una obstinació innecessària
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 31 de gener del 2023
- Col·lectius vulnerables «Infància (des)protegida», el documental que apressa a actuar contra l’abús infantil
- Foc Més de cent passatgers evacuats d’un tren Barcelona-Cadis per l’incendi al sostre d’un vagó
- Mort assistida El Tribunal Constitucional de Portugal tomba la llei de l’eutanàsia per segona vegada