Normativa especial

Barcelona reglamentarà els bicitaxis i limitarà els seus moviments aquest estiu

  • L’ajuntament promourà una ordenança i es treballarà perquè la Generalitat defineixi el sector com activitat econòmica per dotar-lo d’un marc legal

2
Es llegeix en minuts

L’Ajuntament de Barcelona iniciarà aquest estiu una nova campanya per mantenir un control i vigilància més grans dels anomenats bicitaxis, a banda de treballar per establir un nou marc regulatori per al seu ús. Amb el final de l’estat d’alarma i la tornada de la mobilitat al carrer, el consistori té prevista l’arribada de visitants en un nombre molt superior a l’estiu passat, cosa que sens dubte anirà lligat a l’increment de les activitats relacionades amb la presència de turistes. El bicitaxi és un dels elements a regular.

Tècnics de la DGT (Direcció General de Trànsit) i l’ajuntament han iniciat els primers treballs per establir els requisits en què es basarà la nova normativa de bicitaxis. A més, està previst que des de la Generalitat es reguli el sector per definir-lo com activitat econòmica i així establir un marc legal. Des del gener passat s’han notificat per part de la Guàrdia Urbana 588 denúncies a vehicles de mobilitat personal i cicles de més de dues rodes d’ús comercial per incompliment dels requisits administratius establerts en l’Ordenança Municipal.

La major part de les denúncies (287) van arribar per no complir la normativa aplicada als vehicles de pedaleig assistit assimilables a un vehicle de motor. També es va sancionar per infraccions d’estacionament (253), així com 39 denúncies per temes administratius. Des del gener passat han acabat al Dipòsit Municipal de Vehicles 255 models de mobilitat personal en modalitat de ‘sharing’ (patinets i bicis) i 35 bicitaxis.

Protegir el vianant

Davant la necessitat de regularitzar l’espai públic, molt tocat pels canvis estructurals (alguns de controvertits) promoguts des del consistori, els responsables municipals argumenten, amb aquesta normativa, una voluntat de «protegir el vianant, regular i compatibilitzar l’ús de l’espai públic», assenyala l’ajuntament en un comunicat. Amb això volen evitar que es produeixi «una distorsió en la vida dels veïns i veïnes». Actualment, tots els bicitaxis han d’estar registrats a l’ajuntament, disposar de l’assegurança corresponent i circular pels espais que els correspon.

Notícies relacionades

D’altra banda, com ja ve sent habitual des del 2016, aquest estiu l’accés rodat als carrers de Ciutat Vella es veurà limitat per normativa municipal. Amb això, algunes zones per les quals circulen habitualment les bicicletes, els patinets i tots els vehicles considerats de mobilitat personal, es veuran afectades per restriccions de passada. Així, aquest tipus de vehicles només es podran desplaçar per dues rutes determinades que els permetran envoltar el districte sense haver-lo de creuar per l’interior.

Les àrees determinades són en l’eix nord-sud des de la plaça del Portal de la Pau, el passeig Colom, el passeig d’Isabel II, l’avinguda del Marquès de l’Argentera i el passeig de Circumval.lació. En l’eix est-oest, el passeig Picasso, el passeig Lluís Companys i el passeig Pujades a l’avinguda Meridiana.

Temes:

Mobilitat