Iniciativa popular
Tast a la Rambla: algunes de les tapes que més triomfen
La fira gastronòmica torna amb força per donar a conèixer la cuina de 38 restaurants i perquè l’eix turístic reconnecti amb els barcelonins a cop de sabors
A1-148912941.jpg /
Veure els passejants amb la boca plena, sense mascareta, amb alegria i prou curiositat per recórrer els 38 llocs de degustació del Tast a la Rambla, era aquest dijous inaugural la viva prova que Barcelona ha tornat al 2019 com si no hagués passat res. Barcelonins i turistes ensumaven, tastaven i disfrutaven una fira gastronòmica que organitzen els Amics de la Rambla i Grup GSR complint la doble missió de mostrar el que es cou en alguns fogons locals i propiciar una excusa perquè baixin a la Rambla fins i tot els que odien el carrer més freqüentat de la ciutat. Fins al dia 6 tindran l’oportunitat descobrir tapes i vins i caves en la multitudinària trobada.
El xef Chema Martínez (ex Inòpia) exemplificava el que hauria de ser (i no sempre és) el desplegament culinari. El crac de la Bodega Amposta il·lustrava sobre la recepta i les particularitats de la seva sublim bomba de melós de vedella amb suc del rostit, a peu de barra, davant de tots els que sucumbien a a seva tapa. «És la mateixa recepta que fem al celler, però en lloc del picant oferim l’oli a part, amb el caldo del rostit i verdures amb vi negre i una cocció a foc lent», explicava. Un dels germans titulars de l’exitós local de La Font de la Guatlla, Josep Barragán, afegia que han passat dues setmanes elaborant les 5.500 racions que despatxaran, acabades de fregir i amb genuïna il·lusió, aquests dies.
Triar les millors tapes el dia del debut implicaria tenir un estómac XXL o un jurat amb hores de dedicació. Així que aquí donem compte d’algunes de les més celebrades pels comensals o més destacades per la seva elaboració i/o gust, amb totes les limitacions que implica servir a milers de comensals diàriament.
Hi ha tapes sempre assegurades, com el caneló de rostit amb trufa de Gaig Barcelona, petit però increïble. Hi ha presències meritòries com les d’Amar, el nou temple gastronòmic d’alta volada (Hotel Palace) que atrapa la seva cuina de mar en una tapa de fideus melosos de sípia i costella (Rafa Zafra i Gonzalo Hernández). O explosions de sabor com el taco de ‘carnitas’, ‘kimchi’ i maionesa de ‘sriracha’ d’Anormal Plaza que Jon Giraldo presentava amb passió.
Del mos a les tapes
Notícies relacionadesJesús Saura era un de tants ‘foodies’ atrets per la idea de tastar fins a rebentar. A cinc euros la tapa. «El més difícil és triar, perquè n’hi ha moltes amb pa, ‘bao’ o torrades que omplen i t’impedeixen degustar-ne més», raonava. «Aquest està boníssim», al·ludia a la poderosa coca de tomàquet, sardina fumada i papada amb allioli i bitxo de Teòric Taverna Gastronòmica (un dels imprescindibles). També brilla el Pepito de Casa Guinart, on el fricandó es desborda del panet, pletòric de salsa amb hores de foc, amb l’afegit d’un digestiu bitxo. Sense perdre parada a Cecconi’s, que adapta els seus mítics ‘spaguetti cacio e pepe’ al format rigatoni, amb muntatge (més de mil al dia) in situ per part dels artífexs. O amb el tàrtar de salmó vermell d’Alaska de Jordi Esteve de Nectari.
El xef Carles Abellán, nouvingut del concert dels Rolling Stones a Madrid, explicava a aquest diari que ha optat, amb humilitat, per unes braves amb salsa especial (Tapas 24) per assegurar una execució perfecta en un esdeveniment tan multitudinari que arriba en un moment en què el sector està tan orfe de personal. Escollir les postres pot ser encara més difícil davant tanta rivalitat xocolatera. Per trencar, un final verd com el de Takashi Ochiai.
Ja ets subscriptor o usuari registrat? Inicia sessió
Aquest contingut és especial per a la comunitat de lectors dEl Periódico.Per disfrutar daquests continguts gratis has de navegar registrat.
- Loteria de Nadal 2022 ¿Què has de fer si et toca la Loteria de Nadal 2022?: consells
- Mobilitat Viatges il·limitats per 6,20 euros a l'any: així pots demanar la targeta social a Barcelona per a majors de 60 anys o discapacitats amb rendes baixes
- Accident mortal Mor atropellada una jove de 20 anys que circulava en patinet a Sant Cugat
- Óscar Fernández Calle, candidat de Vox a Extremadura : "Guardiola va robar el canvi que volien la majoria d’extremenys"
- Sorteig del 'Gordo' Ni cobrar-lo ni trucar als teus amics: què és el primer que has de fer si et toca la Loteria de Nadal?
- El forat de la sanitat pública El 45% dels espanyols només va al dentista per emergències: «Hi vaig anar per un queixal i vaig acabar amb una factura de 1.300 euros»
- Reforma en Justícia Falta de normes, possibles pròrrogues i molta incertesa davant la reforma que revoluciona l’organització de la justícia a Espanya
- Escàndol internacional El dur informe del cas Epstein: el que les víctimes de violacions van explicar a la policia i com els advocats van provar de fer-les callar
- Esperit nadalenc El Parc del Fòrum de Barcelona es tenyeix de vermell a la Cursa del Pare Noel
- UNA ALTRA DESGRÀCIA Greu lesió de genoll de Christensen
