SEGONA FASE
El nou Bicing arribarà a 11 barris de Barcelona fins ara sense servei
L'Ajuntament afegirà 97 estacions i duplicarà el nombre de bicicletes elèctriques, molt més atractives per als usuaris

El nou Bicing continua creixent en abonats, però també en bicis i estacions. El govern municipal continua treballant en la implantació del nou sistema, que substitueix progressivament el que fa més de 13 anys que està en funcionament. Amb aquesta nova fase d’ampliació, que finalitzarà el mes de març del 2020, les ‘bicis vermelles’ arribaran a 11 barris que fins ara no disposaven d’aquest servei.
El Bicing sumarà 97 noves estacions. La majoria dels llocs nous s’instal·laran als districtes d’Horta-Guinardó (23), Nou Barris (16), Sants-Montjuïc (12), Sant Martí (10) i Gràcia (9). Quan es completi la implantació, el sistema comptarà amb 519 estacions repartides per tota la ciutat i 7.000 bicicletes, de les quals 2.000 seran elèctriques. Inicialment estava previst arribar a la xifra de 1.000 bicis amb pedaleig assistit, una quantitat que l’ajuntament ha duplicat en vista de «la bona acollida» que han tingut les ‘e-bikes’. Aquesta xifra, avancen fonts municipals, podria augmentar si es decidís transformar algunes de les bicicletes mecàniques existents en elèctriques, una cosa relativament senzilla perquè les noves comparteixen el xassís. En aquest sentit, l’Ajuntament ha detectat que l’elèctrica és molt més atractiva per als abonats: la mitjana d’usos per bicicleta i dia és bastant menor en el cas de la mecànica (6,01 comparat amb els 9,27 de l’electrificada).
Un total de 22 estacions saldaran un deute amb alguns barris on aquests cicles vermells no arribaven. Aquests barris sense el servei fins ara són La Marina del Prat Vermell, Vallcarca i Els Penitents, La Salut, Vall d’Hebron, La Clota, Canyelles, Roquetes, Verdum, Trinitat Nova, Ciutat Meridiana i Carmel. Les actuacions per posar remei a aquesta falta de cobertura ja estan en marxa. Els operaris ja han preinstal·lat 50 de les 97 noves estacions.
Usos i abonats en augment
El Bicing tenia 113.796 abonats el 31 de desembre del 2019, 11.000 més que l’any anterior. També s’ha detectat un augment dels usos durant l’any passat, un 9% més que l’exercici anterior. Els usos diaris de dilluns a divendres laborables es van acostar als 44.808 de mitjana el 2019, més de 1.000 més que el 2018.
Aquesta actuació s’emmarca dins de l’estratègia de l’equip d’Ada Colau de continuar promovent una mobilitat sostenible a la ciutat i hauria, segons fonts municipals, «d’afavorir al màxim la intermodalitat» i oferir un servei millor a les «zones d’alta demanda». I és que facilitar la combinació de bicicleta i transport públic pot ser un paper clau amb l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a l’oferir més alternatives sostenibles al vehicle privat. En definitiva, el consistori vol continuar impulsant el pedaleig com una opció real de mobilitat efectiva per al dia a dia.
Fonts municipals expliquen que les bicicletes elèctriques estan afavorint un canvi en les pautes de mobilitat i noves demandes. «Alguns usuaris han canviat els orígens i les destinacions dels seus viatges i, amb l’arribada del servei a nous barris, es preveu que tornarà a haver-hi canvis. Aquest nou escenari ha impulsat un nou model de reposició de bicicletes que incorpora un ‘software’ predictiu que ajudarà a millorar la disponibilitat i distribució de les bicicletes», afirmen fonts municipals.
- Neteja ¿Per què la gent està tirant sal pel lavabo a la nit?: el truc que evita moltes malalties
- Infeccions respiratòries ¿Per què aquest any duren tant els refredats?
- De la mà i entre rialles Gerard Piqué i Clara Chía, agafats pels carrers de Barcelona: així ha sigut la reacció de la parella
- Radiografia de la gentrificació Desenes de compres d’edificis inquieten l’Eixample: «Ens fan fora del pis després de 47 anys»
- Revenja Última hora: Shakira podria explicar la veritat sobre la seva ruptura amb Piqué a la televisió
- ESPECIAL MULTIMÈDIA L’AMB impulsa mesures de regeneració hídrica per estalviar aigua potable
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 9 de febrer del 2023
- Article d’Alejandro Giménez Imirizaldu Bici metropolitana
- Catàstrofe natural Desesperació a Turquia: «Ja no hi ha cap edifici segur»
- Presentació d’una reedició de ‘Dels turons a l’altra banda del riu’ Pujol recupera l’«orgull» i reivindica la seva trajectòria i model de país