SEGONA FASE

El nou Bicing arribarà a 11 barris de Barcelona fins ara sense servei

L'Ajuntament afegirà 97 estacions i duplicarà el nombre de bicicletes elèctriques, molt més atractives per als usuaris

zentauroepp51686372 bcn200111165924

zentauroepp51686372 bcn200111165924 / David Zorrakino

2
Es llegeix en minuts
Luis Benavides

El nou Bicing continua creixent en abonats, però també en bicis i estacions. El govern municipal continua treballant en la implantació del nou sistema, que substitueix progressivament el que fa més de 13 anys que està en funcionament. Amb aquesta nova fase d’ampliació, que finalitzarà el mes de març del 2020, les ‘bicis vermelles’ arribaran a 11 barris que fins ara no disposaven d’aquest servei.

El Bicing sumarà 97 noves estacions. La majoria dels llocs nous s’instal·laran als districtes d’Horta-Guinardó (23), Nou Barris (16), Sants-Montjuïc (12), Sant Martí (10) i Gràcia (9). Quan es completi la implantació, el sistema comptarà amb 519 estacions repartides per tota la ciutat i 7.000 bicicletes, de les quals 2.000 seran elèctriques. Inicialment estava previst arribar a la xifra de 1.000 bicis amb pedaleig assistit, una quantitat que l’ajuntament ha duplicat en vista de «la bona acollida» que han tingut les ‘e-bikes’. Aquesta xifra, avancen fonts municipals, podria augmentar si es decidís transformar algunes de les bicicletes mecàniques existents en elèctriques, una cosa relativament senzilla perquè les noves comparteixen el xassís. En aquest sentit, l’Ajuntament ha detectat que l’elèctrica és molt més atractiva per als abonats: la mitjana d’usos per bicicleta i dia és bastant menor en el cas de la mecànica (6,01 comparat amb els 9,27 de l’electrificada).

Un total de 22 estacions saldaran un deute amb alguns barris on aquests cicles vermells no arribaven. Aquests barris sense el servei fins ara són La Marina del Prat Vermell, Vallcarca i Els Penitents, La Salut,  Vall d’Hebron, La Clota, Canyelles, Roquetes, Verdum, Trinitat Nova, Ciutat Meridiana i Carmel. Les actuacions per posar remei a aquesta falta de cobertura ja estan en marxa. Els operaris ja han preinstal·lat 50 de les 97 noves estacions.

Usos i abonats en augment

El Bicing tenia 113.796  abonats el 31 de desembre del 2019, 11.000 més que l’any anterior. També s’ha detectat un augment dels usos durant l’any passat, un 9% més que l’exercici anterior. Els usos diaris de dilluns a divendres laborables es van acostar als 44.808 de mitjana el 2019, més de 1.000 més que el 2018.

Notícies relacionades

Aquesta actuació s’emmarca dins de l’estratègia de l’equip d’Ada Colau de continuar promovent una mobilitat sostenible a la ciutat i hauria, segons fonts municipals, «d’afavorir al màxim la intermodalitat» i oferir un servei millor a les «zones d’alta demanda». I és que facilitar la combinació de bicicleta i transport públic pot ser un paper clau amb l’entrada en vigor de la Zona de Baixes Emissions (ZBE) a l’oferir més alternatives sostenibles al vehicle privat. En definitiva, el consistori vol continuar impulsant el pedaleig com una opció real de mobilitat efectiva per al dia a dia.

Fonts municipals expliquen que les bicicletes elèctriques estan afavorint un canvi en les pautes de mobilitat i noves demandes. «Alguns usuaris han canviat els orígens i les destinacions dels seus viatges i, amb l’arribada del servei a nous barris, es preveu que tornarà a haver-hi canvis. Aquest nou escenari ha impulsat un nou model de reposició de bicicletes que incorpora un ‘software’ predictiu que ajudarà a millorar la disponibilitat i distribució de les bicicletes», afirmen fonts municipals.

Temes:

Bicing