Canvi d'imatge en l'empresa pública

Ferrocarrils redissenya el seu logotip i canvia el taronja per un verd «ecològic»

L'empresa ferroviària de la Generalitat adapta el seu símbol a la nova mobilitat

Les portes dels trens continuaran sent taronges per complir la normativa

logos ferrocarrils catalunya

logos ferrocarrils catalunya

2
Es llegeix en minuts
Óscar Hernández
Óscar Hernández

Periodista

ver +

Ferrocarrils aposta pel verd. I com a mostra d’aquest nou enfocament més ecològic i sostenible de com entendre el transport col·lectiu, l’empresa ferroviària de la Generalitat ha redissenyat el seu logotip, que perd el taronja que lluïa des de feia 11 anys i estrena el to de l’esperança, del pas lliure i, sobretot, del medi ambient. El canvi d’imatge és, no obstant, discret. De moment, només la porta principal de la seu barcelonina de Ferrocarrils de la Generalitat (FGC), a Sarrià, el llueix. És l’únic gran element físic visible. Tot i que sí que s’ha generalitzat el nou distintiu en xarxes socials i en els comunicats de l’empresa.

«En la nostra estratègia de cara al 2030 volem confirmar la transició d’una empresa ferroviària a una empresa de mobilitat, que sigui un intercanviador cap a altres mitjans de transport, que les nostres estacions siguin també de patinets, de cotxes compartits, de bicicletes i fins i tot de comerç electrònic com passa amb la de Sarrià», explica Ricard Font, president de FGC. I una mostra visual d’aquesta interconnexió és el símbol del sistema d’enganxament dels trens del logotip, que es manté, tot i que ara arrodonit. «Al ser de formes rodones, aquest símbol de l’enllaç ferroviari representa més la mobilitat, com a una cosa rodona i que pot ser moltes més coses –apunta Font–. Deixa de ser símbol ferroviari per ser el de la mobilitat».

Sense cost

FGC amb prou feines ha anunciat aquest canvi de logotip, en un any en què s’ha prioritzat al 40 aniversari de la seva fundació. Aquesta discreció motivarà que el nou logotip vagi apareixent a poc a poc i que no s’estengui als trens que continuaran sent blancs i amb les portes taronges. O sigui que el taronja, color que s’associa sense remei a un determinat partit polític, no desapareix. «La normativa ferroviària no ens permet el canvi de color de les portes, però tampoc ho pretenem», precisa Font.

Notícies relacionades

«El color verd del logotip és el de l’economia verda, el de la lluita contra el canvi climàtic i també representa les nostres empreses de muntanya [estacions d’esquí i cremalleres] en les quals es prioritza la conservació del paisatge i moltes de la quals són l’entrada dels parcs naturals», afirma el president de FGC. «Sempre hem pretès promoure els valors de la natura, l’esport i la salut a la muntanya», precisa Font. L’empresa pública afirma que el canvi de disseny no els ha costat diners, ja que s’ha realitzat amb els recursos propis. Es tracta del sisè logotip en 40 anys.