transport públic
Barcelona culmina demà la transformació de la seva xarxa d'autobusos
Cinc noves línies debuten, dos desapareixen i una dotzena es modifiquen

zentauroepp46000365 barcelona 23 10 2018 barcelona mani por el recorte de la l181125174609 /
La posada en servei demà dilluns de les noves línies H2, V1, V19, V23 i V25 completaran el desplegament de la nova xarxa d’autobusos de la ciutat de Barcelona que ha suposat sumar 66 busos més al servei diari.
L’enlairament de les últims cinc línies, un horitzontal i quatre verticals, suposarà també la modificació d’una dotzena de línies existents i la substitució d’unes altres dues.
La transformació de la xarxa d’autobusos de Barcelona es va iniciar fa sis anys i des d’aleshores l’Ajuntament de Barcelona i TMB han anat modificant a poc a poc el transport públic en superfície.
La nova xarxa d’autobusos municipals de Barcelona quedadefinitivament configurada per 28 línies d’alta freqüència, dissenyades amb trajectes rectilinis i mesures de prioritat, amb la delimitació i senyalització de 97 àrees d’intercanvi, que pretenen facilitar les connexions i intercanvis amb altres transports públics.
Les línies que es posen en marxa demà, totes amb la freqüència bàsica de 8 minuts els laborables, són: H2 (Av. Esplugues-Trinitat Nova), V1 (Granvia l’Hospitalet-Av. Esplugues), V19 (Barceloneta-Pl. Alfonso Comín), V23 (Nova Icària-Can Marcet) i V25 (Nova Icària- Horta).
Per al seu bon funcionament, el consistori ha impulsat 11 quilòmetres de nous carrils bus, ha actuat a 237 parades i adaptat 17 encreuaments semafòrics.
Rutes que desapareixen
Juntament amb aquestes últimes novetats, dues línies convencionals, 45 i 92, deixen de circular. El recorregut de la 45 entre la plaça de Maragall i Horta es podrà fer amb la V25 i el recorregut entre la plaça de Maragall i l’Hospital del Mar amb la 47, que es prolonga.
Notícies relacionadesQuant a la 92, la línia V19 fa un recorregut molt similar entre la plaça d’Alfons el Savi i l’avinguda Tibidabo, i la V23 entre l’Hospital de Sant Pau i l’avinguda Icària.
Una de les novetats és que per primera vegada en una línia de la nova xarxa d’autobús, l’H6, s’alternaran vehicles amb dues destinacions diferents: Fabra i Puig, la parada terminal actual, i Onze de Setembre, que és la nova parada terminal resultat de la prolongació fins a Pare Manyanet. La destinació es mostrarà als cartells indicadors frontals dels vehicles
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu