transport públic

Barcelona culmina demà la transformació de la seva xarxa d'autobusos

Cinc noves línies debuten, dos desapareixen i una dotzena es modifiquen

zentauroepp46000365 barcelona 23 10 2018  barcelona  mani por el recorte de la l181125174609

zentauroepp46000365 barcelona 23 10 2018 barcelona mani por el recorte de la l181125174609 / NGEL GARC A

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

La posada en servei demà dilluns de les noves línies H2, V1, V19, V23 i V25 completaran el desplegament de la nova xarxa d’autobusos de la ciutat de Barcelona que ha suposat sumar 66 busos més al servei diari.

L’enlairament de les últims cinc línies, un horitzontal i quatre verticals, suposarà també la modificació d’una dotzena de línies existents i la substitució d’unes altres dues.

La transformació de la xarxa d’autobusos de Barcelona es va iniciar fa sis anys i des d’aleshores l’Ajuntament de Barcelona i TMB han anat modificant a poc a poc el transport públic en superfície.

La nova xarxa d’autobusos municipals de Barcelona quedadefinitivament configurada per 28 línies d’alta freqüència, dissenyades amb trajectes rectilinis i mesures de prioritat, amb la delimitació i senyalització de 97 àrees d’intercanvi, que pretenen facilitar les connexions i intercanvis amb altres transports públics.

Les línies que es posen en marxa demà, totes amb la freqüència bàsica de 8 minuts els laborables, són: H2 (Av. Esplugues-Trinitat Nova), V1 (Granvia l’Hospitalet-Av. Esplugues), V19 (Barceloneta-Pl. Alfonso Comín), V23 (Nova Icària-Can Marcet) i V25 (Nova Icària- Horta).

Per al seu bon funcionament, el consistori ha impulsat 11 quilòmetres de nous carrils bus, ha actuat a 237 parades i adaptat 17 encreuaments semafòrics.

Rutes que desapareixen

Juntament amb aquestes últimes novetats, dues línies convencionals, 45 i 92, deixen de circular. El recorregut de la 45 entre la plaça de Maragall i Horta es podrà fer amb la V25 i el recorregut entre la plaça de Maragall i l’Hospital del Mar amb la 47, que es prolonga.

Notícies relacionades

Quant a la 92, la línia V19 fa un recorregut molt similar entre la plaça d’Alfons el Savi i l’avinguda Tibidabo, i la V23 entre l’Hospital de Sant Pau i l’avinguda Icària.

Una de les novetats és que per primera vegada en una línia de la nova xarxa d’autobús, l’H6, s’alternaran vehicles amb dues destinacions diferents: Fabra i Puig, la parada terminal actual, i Onze de Setembre, que és la nova parada terminal resultat de la prolongació fins a Pare Manyanet. La destinació es mostrarà als cartells indicadors frontals dels vehicles