LA XARXA ORTOGONAL

Malestar a les Corts pels canvis en la línia H10 de bus

Els veïns es queixen que perdran el transport directe cap a equipaments sanitaris clau del barri

Els afectats es manifestaran dimarts per mantenir el servei de porta a porta fins al CAP

fcasals24331210 barcelona 26 11 2013 nuevos autobuses de la linea ortogonal 171111130804

fcasals24331210 barcelona 26 11 2013 nuevos autobuses de la linea ortogonal 171111130804

2
Es llegeix en minuts
Carlos Márquez Daniel

La mobilitat se sol associar amb els transports, però també és un factor de rutina fonamental, ja que la manera de traslladar-se d’un punt a l’altre condiciona, modifica i altera l’activitat diària de qualsevol ésser humà. El canvi del traçat d’una línia de bus, per exemple, pot generar un inesperat malestar als usuaris. Això és el que temen els veïns de les Corts amb la pròxima modificació de l’H10. Diuen que perden la connexió directa amb equipaments fonamentals del barri. TMB els garanteix un recanvi amb una línia convencional, la 54, però ho veuen insuficient perquè perden el "servei porta a porta". Per tot això, aquestdimarts sortiran al carrer per protestar

Notícies relacionades

L’H10 inicia el seu recorregut entre Badal il’Olímpic de Badalona  a l’avinguda de Madrid amb el carrer del Comte Güell. Avança per l’artèria (frontera entre els districtes de Sants i les Corts) i baixa per Numància fins a l’estació de trens. Des d’allà, travessa l’Eixample i Sant Martí fins a travessar el riu. El que està previst canviar a partir del 26 de novembre, dia en què també entren en servei les quatre últimes línies de la xarxa ortogonal (H2, V1, V19, V23 i V25), és el tram més occidental, eliminant el pas per les Corts i col·locant l’origen i final a la plaça de Sants. Això, segons l’opiniód’Adela Argelet, secretària del’Associació de Veïns de les Corts, és un "greu error". Perquè, i aquest és el seu argument principal, l’H10 "permet arribar a llocs molt vinculats a la població amb dificultats", malalts i persones grans, bàsicament.

No al transbord 

Tot gira entorn de la plaça dels Països Catalans. Amb aquesta modificació de l’itinerari, no només es queden sense accés directe a l’estació de Sants, sinó que, diuen, no podran arribar amb la mateixa facilitat tant a l’Hospital de Nens de Sant Joan de Déu situat al carrer de Numància com al Centre d’Atenció Primària (CAP) situat a l’edifici contigu. L’alternativa que els ofereix Transports Metropolitans de Barcelona la consideren "inacceptable". "És contradictori a la filosofia que ens intenten vendre d’ús de l’autobús i el metro", afirma Argelet. Els veïns de les Corts amb destí a aquests equipaments haurien d’agafar el 54 i baixar a l’avinguda de Madrid amb Numància. Allà tenen dues opcions: caminar o agafar el V7 per baixar fins a la terminal de trens. Això no els agrada. De cap manera. Per això han convocat una manifestació aquest dimarts a les set de la tarda en l’inici del recorregut, el que volen mantenir tant sí com no.