Nou mesos d'obres

Barcelona començarà a transformar la Meridiana a finals de juny

Les obres afectaran el tram entre Glòries i Mallorca i s'allargaran fins al març del 2019

zentauroepp36233935 barcelona  10 11 2016   imagen virtual render de las propues180605110812

zentauroepp36233935 barcelona 10 11 2016 imagen virtual render de las propues180605110812

1
Es llegeix en minuts
El Periódico

L’Ajuntament de Barcelona iniciarà la transformació de l’avinguda de Meridiana a finals d’aquest mes de juny, amb unes obres que intervindran entre la plaça de les Glòries i el carrer de Mallorca, s’allargaran fins al març del 2019 i comptaran amb una inversió d’11 milions d’euros, ha informat aquest dilluns en un comunicat.

El consistori, a través de l’empresa municipal Barcelona d’Infraestructures Municipals SA (BIMSA) ha adjudicat aquest dilluns les obres de remodelació en aquest tram, que és el primer sector de l’avinguda que es reformarà, amb l’objectiu que deixi de ser una autopista urbana.

Les obres s’han adjudicat en dos lots: un per al tram Independència-Aragó, amb un import d’adjudicació de 3,967 milions d’euros i que durà a terme l’empresa Constraula Enginyeria i Obres SAU, i un altre per al tram Aragó-Mallorca, de 3,584 milions, a càrrec de l’empresa Copia Constructora Pirenaica SA.

Entre els carrers de Glòries i Aragó, la calçada passarà a tenir dos carrils per banda, un per a vehicles privats i un altre per a busos, i tindrà una rambla central de 16 metres d’amplada amb espai per passejar, arbres i carril bici a banda i banda. Actualment compta amb un carril de circulació per a vehicles privats d’entrada, i dos pels que circulen de sortida.

La configuració canviarà entre Aragó i València: tindrà tres carrils per banda, de manera que se n’eliminarà un per sentit respecte a la situació actual, i tindrà un espai verd de 9,5 metres d’amplada, amb un carril bici bidireccional, i voreres més amples, de més d’11 metres, amb més arbres i vegetació.

Un carril menys

Notícies relacionades

El tram entre València i Mallorca tindrà tres carrils d’entrada i quatre de sortida –un dels quals, per a bus–, per tant, se n’eliminarà un d’entrada, i també comptarà amb un espai verd central amb un carril bici bidireccional, més espai per a vianants a les voreres i més vegetació i arbres.

L’ajuntament ha avaluat en els últims mesos l’afectació que tindrà la supressió d’aquest carril, i conclou que serà assumible, després d’haver analitzat la variació respecte a la situació actual estudiant 123 punts en dies feiners i en hora punta del matí.