ECONOMIA SOCIAL A BARCELONA

La marca Top Manta fa un pas més amb la seva primera línia de moda

Membres del Sindicat Popular de Venedors Ambulants dissenyen samarretes, dessuadores i bosses amb el lema 'ropa legal feta per gent il·legal'

L'associació inicia una campanya de micromecenatge per finançar el projecte, amb recompenses com una "ruta mantera" per mostrar el seu dia a dia

zentauroepp42488076 mantero180312174435

zentauroepp42488076 mantero180312174435
zentauroepp42488070 mantero180312174419

/

2
Es llegeix en minuts
Helena López
Helena López

Redactora

Especialista en Educació

Ubicada/t a Barcelona

ver +

A l'estiu van presentar la marca, al novembre van obrir la botiga i aquest dilluns han llançat la seva primera línia de moda, amb el provocador eslògan roba legal feta per gent il·legalEl Sindicat Popular de Venedors Ambulants segueix avançant en la seva decidida recerca d'alternatives a les falsificacions. "Volem consolidar-nos com una empresa social dins del món de la moda", assenyala Daouda Dieye, que deixa clar que el seu objectiu final és millorar les condicions de vida de les persones migrants que sobreviuen venent als carrers de Barcelona, així com la recerca d'oportunitats de regularització i feina. Després de nou mesos de formació han creat sis originals dissenys que narren el seu viatge des del Senegal, país del qual procedeixen la majoria, i la seva lluita pels seus drets. Dissenys que han plasmat en sis samarretes, dues dessuadores i una bossa serigrafiades per ells mateixos a les màquines del taller que tenen a la rebotiga del local que van obrir aquesta tardor al carrer d'En Roigal Raval.

Una vistosa campanya publicitària amb frases com "els nostres somnis estan cosits a cada una d'aquestes peces" vesteix la campanya de micromecenatge impulsada a través de la plataforma Goteo.org per finançar el projecte. Entre les recompenses, una "ruta mantera" per conèixer sobre el terreny la dura vida de ser venedor ambulant a Barcelona o el pack "escola mantera", consistent en un curs de formació antiracista de tres sessions per a grups de fins a 300 persones, "pensat per a empreses, centres educatius i institucions". "Volem intentar mostrar com es viu la ciutat en la nostra pell, amb els nostres ulls", resumeix Dieye. En aquesta línia, un dels dissenys és una cara plorant: "Representa com ens fan sentir a l'arribar aquí". Un altre, un venedor ambulant amb la manta a l'esquena que va perdent gènere. "Representa el pes que arrosseguem, i com, amb projectes com aquest, intentem deixar enrere aquest tipus de vida", prossegueix.

Moda, solidaritat i poesia

Notícies relacionades

Les aportacions que planteja la campanya de micromecenatge van des dels cinc euros -que agraeixen incloent el nom del mecenes en un mural i amb un audioconte via WhatsApp escrit pel membre del sindicat i poeta Lamine Sarr- fins als 1.000 de l'escola mantera Entre un extrem i l'altre, pràcticament de tot. Amb una donació de 20 euros el mecenes pot triar entre una samarreta, una dessuadora, una bossa, una invitació per a una festa mantera, un àpat manter o una de les citades rutes.

"Dedicarem un 20% dels diners recaptats a un fons per facilitar el lloguer i un altre 20% per a un fons de salut", afegeix el portaveu del col·lectiu, que destaca dues de les assignatures encara pendents de la ciutat en l'acollida de migrants. El Sindicat Popular de Venedors Ambulants de Barcelona es va crear l'any 2015 com una mena de xarxa de suport del col·lectiu davant la duresa del dia a dia venent al carrer, i com una forma de defensar-se "davant el racisme institucional, la persecució i la criminalització".