MOBILITAT
Controls a les carreteres gironines pel pont de l’1 de maig
Trànsit activa un dispositiu amb 1.800 agents i més de 1.400 controls, amb especial vigilància a l’AP-7 i a vies de la Costa Brava com la C-65 i la C-31
Laccident dun camió a lAP-7 a Maçanet provoca cues quilomètriques
El Servei Català de Trànsit i els Mossos d’Esquadra posaran en marxa aquest dimecres a la tarda un dispositiu especial d’ordenació, regulació i control del trànsit amb motiu del pont de l’1 de maig. L’operació començarà a les 15 hores d'aquest dimecres i s’allargarà fins a les 24 hores del diumenge 4 de maig. Com és habitual en aquest tipus de ponts, l’objectiu és reduir les afectacions viàries i garantir la seguretat a les carreteres. El dispositiu comptarà en total amb 1.800 efectius dels Mossos, que faran 429 controls d’alcohol i drogues, 254 de distraccions, 218 de seguretat passiva, 202 de velocitat, 191 centrats en motocicletes i 112 específics de transport.
Una de les diferències respecte a la Setmana Santa és que les estacions d’esquí ja estan tancades, i per tant es preveu una mobilitat més concentrada cap al litoral. L’AP-7 tornarà a ser una de les vies amb més densitat de trànsit. També es podrien registrar retencions a la C-65 i la C-31 a l’altura de Santa Cristina d’Aro.
Trànsit calcula que entre aquest dimecres a la tarda i dijous al migdia sortiran prop de 480.000 vehicles de l’àrea metropolitana de Barcelona, i que diumenge, entre les 12 i les 24 hores, tornaran uns 250.000 cotxes. Tot i que les xifres no estan desglossades per regions, també s’esperen moviments intensos a la xarxa viària gironina, especialment en direcció a la Costa Brava.
- Complexitat a les aules L’escola catalana té només un educador o integrador social per cada 1.000 alumnes vulnerables
- La cuina d’una obra mestra Rosalía, una cap que sap escoltar
- Inversió estratègica de futur Catalunya es postula com a pol industrial i tecnològic de referència en defensa
- Més de 300 subinspectors dels Mossos no treballaran demà
- Fascinació pel Robin Hood del segle XXI
- Pesta porcina El sector porcí de la Catalunya central mostra la seva preocupació pel brot de pesta
- Llances i punyals Els funcionaris eviten 'in extremis' una baralla entre presos rivals i armats a Brians 2
- Mesures de contenció El pla de la Generalitat preveu eliminar tots els senglars en els sis quilòmetres entorn del focus de pesta porcina
- Ruptura de relacions Sánchez llança una altra picada d’ullet a Junts amb un decret econòmic i noves promeses: «Complirem»
- Gala benèfica ‘Nit solidària’ Antonio Orozco, sobre el seu recolzament a l’SJD Pediatric Cancer Center Barcelona: «Aquest és el projecte més important de la meva vida»
