DEBAT SOBRE L'ESPAI PÚBLIC
L'Ajuntament de Barcelona reconeix que queden problemes per resoldre a la superilla
La nova proposta en l'espai públic del Poblenou divideix els veïns
Les queixes al·ludeixen als talls de circulació, les pèrdues d'aparcament i al trasllat de les parades d'autobusos
 
	jgblanco35496549 barcelona barcelones 12 09 2016 barcelona presen160912162315 /
Janet Sanz, regidora d'Ecologia, Urbanisme i Mobilitat a l'Ajuntament de Barcelona, ha reconegut aquest dilluns que encara queden "problemes per resoldre" en la prova pilot de la superilla instal·lada des de principis d'aquest mes en una de les zones més industrials del Poblenou, entre les carrers de Badajoz, Pallars, la Llacuna i Tànger. Aquesta iniciativa ha dividit els veïns del barri. Les principals queixes al·ludeixen als talls de circulació que comporta, a les pèrdues d'aparcament al carrer, que també afecten el comerç, i al trasllat de les parades d'autobusos. I les valoracions positives destaquen les millores en la qualitat de vida del barri i en el paisatge, la baixada de la contaminació, l'ampliació de les activitats en una zona bastant adormida i la recuperació de la via pública per als vianants i les bicicletes.
 
				
				
				
				
				
				
				
				
				
					
				
				
			
							
				
				
					"La superilla va adquirint forma. S'aniran comprovant els avantatges que implica per als veïns aquesta nova proposta de reordenació de l'espai", ha declarat Sanz.
Notícies relacionadesUns 200 estudiants d'arquitectura de diverses universitats de Barcelona estan treballant en les diferents àrees. Per exemple, una que està dedicada a l'intercanvi on dissabte que ve s'instal·larà un mercat de fruites i verdures de proximitat, i una altra als jocs infantils.
Joaquim Forn, portaveu municipal de CiU, ha exigit al Govern d'Ada Colau que rectifiqui en la implantació de la superilla, perquè considera que és un "nyap" que afecta els veïns. "Estem a favor de les superilles, però pitjor no es podia haver fet", ha insistit Forn.
- Pensions ¿Quan es cobra la paga doble de Nadal? Bones notícies per als jubilats
- La plaça de la Revolució recull els mobles
- Sistema sanitari Catalunya congela l'ampliació dels cribratges de càncer per falta de pressupostos i professionals
- Novetats de l’Agència de l’Habitatge La Generalitat introdueix canvis en la definició de gran tenidor de vivendes a Catalunya
- Ensenyament públic El Govern ha de crear 169 aules per abaixar les ràtios de 1r d’ESO
- Compareixença al Senat Tothom vol les ulleres de Pedro Sánchez: el mateix president revela el seu misteri a les xarxes
- Lluitarà amb Wembley El Barça demana que el Camp Nou sigui seu de la final de la Champions del 2029
- Nous estudis Una de cada tres persones amb carnet de conduir sent pànic al volant: el 75% són dones
- Necrològica Mor Quimet Pairó, el maître que servia Dalí i Josep Pla al celler de ca la Teta de Figueres
- FC Barcelona L’entrenament del Barça amb què estrenarà el Camp Nou costarà 5 euros als socis i 10 a la resta
