La superilla del Poblenou ja és una realitat
Els canvis realitzats en la circulació de vehicles, autobusos i bicicletes tenen l'objectiu de pacificar la zona i donar prioritat als vianants

superilla
Aquest dilluns s'ha posat en marxa al Poblenou la primera superilla experimental implantada en la trama Cerdà.
Per a la seva implementació, aquest cap de setmana s'han hagut de realitzar canvis en la circulació per l'àrea delimitada entre els carrers de Badajoz, Pallars, la Llacuna i Tànger, que afecten la circulació de vehicles privats, autobusos i bicicletes.
Concretament, s'han col·locat, a la superilla, senyals verticals i horitzontals que indiquen els diferents canvis en la mobilitat, acompanyats d'una campanya d'informació i un reforç de la Guàrdia Urbana.
L'objectiu de la superilla és pacificar la zona i donar prioritat a vianants, bicicletes i transport públic, per fer que la ciutat sigui més sostenible i guanyar espai per a la ciutadania.
Més endavant es preveu omplir d'activitats la superilla, motiu pel qual s'han convidat més de dos-cents estudiants d'arquitectura a fer propostes destinades a fomentar la recuperació d'aquest espai públic i omplir-lo d'activitats.
TRÀNSIT PRIVAT
La nova configuració, posada en marxa aquest dilluns 5 de setembre, obliga els vehicles privats a girar en totes les interseccions interiors.
Això significa que no podran circular en línia recta, i per això se'ls recomana que evitin passar per la superilla si no és estrictament necessari per accedir a algun punt concret del seu interior; a més, la velocitat dels vehicles ha quedat limitada a 10km/h.
Els canvis en la mobilitat pretenen dissuadir els conductors, però no prohibiran la circulació de vehicles en cap tram de carrer i es permetrà que els veïns de la zona puguin accedir als garatges o aparcaments d'acord amb els nous itineraris indicats.
TRANSPORT PÚBLIC
Els recorreguts dels autobusos que circulen per l'entorn més pròxim a la superilla també varia, ja que aquests vehicles no poden circular pels vials interiors de la zona des del 3 de setembre, motiu pel qual han quedat suprimides les dues parades actuals situades a l'interior de l'àrea.
Per poder continuar oferint el mateix servei, s'habiliten tres parades a l'exterior del perímetre: Àvila (Tànger) per a les línies 40, 42, B20, B25 i N11; Pujades (Llacuna) per a les línies H14 i 6; i Pujades (Badajoz) per a les línies H14 i 6.
BICICLETES
Notícies relacionadesLes bicicletes són els únics vehicles que poden travessar les cruïlles de l'interior de la superilla en línia recta i, a més, se'ls permet circular en doble sentit.
Per aquest motiu no seran necessaris carrils bici, que han quedat anul·lats, i s'han instal·lat a la zona els senyals corresponents per indicar el doble sentit de circulació.
- Un exèrcit de joves contra el foc de Larouco
- L’estabilitat de la legislatura Puigdemont i Junqueras donen aire a Sánchez abans de reprendre el curs
- El futur Liceu Mar farà guanyar a BCN un nou passeig marítim
- La situació blaugrana Sense llicència i sense marge
- Mobilitat Catalunya entrenarà la IA per a la conducció autònoma
- L’EVOLUCIÓ DEL JOVE Lamine Yamal, versió 3.0: el joc de l'estrella entra en una altra dimensió
- Alt Empordà Un ajuntament català suspèn un rodatge a un cineasta tarragoní acusat d’agressió sexual a una menor
- Espanya en flames La baixada de temperatures i la humitat alleuja la lluita contra el foc, que salta a Pontevedra i continua virulent a Lleó
- Incendis Sánchez avança que la pròxima Conferència de Presidents analitzarà les actuacions davant emergències
- LLEVANT-BARÇA (DISSABTE 23, 21.30 H) Flick: «No vull perdre cap jugador ara, ni Casadó ni Fermín»