El nou Palo Alto se suma a la febre del mercat a Barcelona

La cita també dóna sortida comercial a emprenedors sense punts fixos de venda

Se celebrarà un cap de setmana al mes al Poblenou unint art, moda i menjar

L’ESPAI 3 Il·lustració de Mariscal de l’espai que ocuparà el nou mercat mensual del Poblenou, als espais exteriors i interiors de l’antic complex fabril de Palo Alto, amb accés des del carrer de Pellaires.

L’ESPAI 3 Il·lustració de Mariscal de l’espai que ocuparà el nou mercat mensual del Poblenou, als espais exteriors i interiors de l’antic complex fabril de Palo Alto, amb accés des del carrer de Pellaires.

3
Es llegeix en minuts
PATRICIA CASTÁN / BARCELONA

A Barcelona, referent europeu en matèria de mercats tradicionals alimentaris, li han faltat durant anys mercats alternatius i amb caràcter on perdre's els caps de setmana a la recerca de petites joies o xollos. En els últims temps, les renovades Glòries i l'erupció de nous mercats i fires de segona mà més o menys periòdics han anat salvant aquest abisme respecte a altres ciutats cosmopolites com Londres. Així que en plena febre d'oferta alternativa al consum més tradicional no és estrany que arribi la guinda del pastís en forma d'un gran mercat mensual que pretén aglutinar moda, art, disseny, artesania, gastronomia i fins i tot activitats infantils. Tan important com el contingut serà el continent, ja que l'acollirà un antic recinte fabril del Poblenou, bressol de dissenyadors i creadors des de fa un parell de dècades. Palo Alto Market debutarà aquest mateix cap de setmana amb una oferta de fins a 150 expositors que aniran canviant parcialment a la recerca de la singularitat.

Si Javier Mariscal va ser l'artífex de la transformació de la vella indústria de finals del segle XIX en una nova factoria, aquesta vegada creativa, ara és el seu germà Pedrín el que fa un pas més per tancar el cercle de l'oferta de Palo Alto. Allà on diàriament conviuen una vintena d'empreses de disseny, interiorisme, arquitectura, publicitat i altres, s'hi sumarà aquesta proposta comercial variada cada primer cap de setmana de mes, amb el nexe comú de la singularitat i el talent. L'alineació d'aquest primer cap de setmana ha estat sense concurs, entre unes 500 firmes que la majoria solen participar en fires o mercats o bé venen per internet. Ara els plouen les peticions, asseguren.

Pedrín Mariscal destaca que els continus canvis en les formes de publicitar-se, exhibir-se i distribuir per internet, així com les creacions de petita producció mereixen una plataforma, no només de venda, sinó també d'«exposició i escenificació». Un aparador. I al de Palo Alto hi ha cabuda per a una galeria d'art i disseny amb presentacions i autors emergents, una zona de venda de mobles i il·luminació contemporanis, una altra d'articles restaurats o amb història, una àrea de moda fashion retro i vintage (roba i complements), una altra de productes artesanals i, per descomptat, una àrea centrada en la gastronomia de carrer, amb propostes de furgoneta, ràpides però cuidades, addueixen. Un mix coronat per música i teatre de carrer, estudis d'artistes del recinte oberts al públic i activitats familiars. Aquest dissabte i diumenge hi haurà taller de galetes, d'art amb trepitjades, de creació d'accessoris de moda i de disseny d'objectes domèstics per als més petits.

MOLTES COSES / Mariscal destaca que l'aspecte més essencial de l'espai és que «passin moltes coses diferents», que el talent emergent tingui un trampolí i el consolidat també es deixi veure, i que es vagi més enllà del boom de la segona mà. «Seran 150 meravelles en un soc», resumeix. Un repartiment que ocuparà els carrers exteriors i una plaça central que recorre el recinte privat (amb entrada lliure pel carrer de Pellaires), així com espais interiors en dues naus.

Notícies relacionades

La pretensió del nou mercat és que ofereixi preus «sostenibles i raonables», però no de saldos. Encara que comprar no serà l'única missió, entre actuacions de discjòqueis, piano bar i fins i tot conferències, aquesta setmana amb el surfista Kepa Acero, o artistes convidats, en aquest cas Curro Claret.

L'assumpte culinari integrarà sempre propostes informals (de l'entrepà a la paella al moment), així com un xef estrella per convocatòria. Debutarà amb Jordi Vilà (una estrella Michelin per Alkimia), a preus de street food. La idea és que més de la meitat de l'oferta d'expositors sigui permanent, però una part vagi canviant per afegir-hi ganxo. Obrirà de 10.00 a 20.00 hores i aspira a atraure uns 3.000 assistents per jornada.