Acord de CiU i el PP pels horaris comercials de Barcelona
Fins al 15 de setembre les zones més turístiques podran obrir de 10.00 a 18.00 hores tots els festius
Acord en horaris comercials a Barcelona. El PP ha anunciat l'acord a què ha arribat amb CiU perquè els comerços puguin obrir cada dia fins al 15 de setembre.
L'horari dels festius que s'ha acordat és de 10.00 a 18.00 hores, i no solament a Ciutat Vella i l'Eixample, sinó que s'estén a zones de Sants-Montjuïc i Gràcia i el Camp de l'Arpa (Sant Martí).
L'acord afecta els comerços situats a les zones turístiques de la ciutat, que podran obrir vuit hores els diumenges d'estiu, i deixa fora les grans superfícies comercials, que no estan situades en zones d'interès turístic. El pacte desencalla l'ampliació d'horaris bloquejada per l'oposició en el ple de maig. Entre els detalls de l'acord, destaca que, en lloc de demanar la declaració de tot Barcelona com a zona turística com pretenia l'equip de govern, es demanarà només per als barris i districtes més turístics, de manera que deixarà fora les grans superfícies comercials, ja que la majoria no estan situades en aquest tipus d'entorn.
Condicions
D'aquesta manera, els comerços de la zona turística barcelonina podran obrir els diumenges dels mesos de juliol i agost i fins al 15 de setembre. L'acord amb el PPC contempla que, a més, podran fer-ho entre les 10.00 i les 18.00 hores, en lloc d'entre les 10.00 i les 14.00, com proposava CiU.
Gran part de les vendes
L'acord arriba en uns moments crucials per al comerç barceloní, en què els estrangers suposen gran part de l'activitat en algunes zones. La vella aspiració que Barcelona es converteixi en ciutat de compres a l'estil d'altres capitals europees sembla més a prop que mai, però requerirà un acord en profunditat no solament per a l'estiu.
Proposta dels comerços
La proposta dels comerciants del centre de Barcelona segueix sent que sigui possible obrir vuit hores, en hores centrals del dia, els festius de primavera i de tardor, que és "quan el turisme està més centrat en les compres de la ciutat", encara que, a la llarga i de manera gradual, l'escenari òptim per a l'associació seria que les zones turístiques obrissin tots els festius durant tot l'any.
Turistes d'hivern
Notícies relacionadesLa solució d'obrir a l'estiu satisfà només en part el sector comercial, ja que el turisme d'estiu que arriba a la ciutat no és tan aficionat al 'shopping'. A l'hivern les compres dels estrangers a la ciutat són més elevades.
Hàbits de consum
El sector comercial del centre de Barcelona dubta que l'obertura de comerços en festius afecti la resta de botigues de la ciutat, ni tan sols que tingui efectes en els hàbits de consum dels habitants habituals. Sí que és cert que fins al 70% de les vendes als eixos comercials del centre es dirigeixen a estrangers actualment (fins i tot en grans magatzems) i que aquesta és una oportunitat de negoci que el sector està disposat a defensar.
- En el punt de mira de Trump Marlen, cubana a Barcelona: "Ens és indiferent si Cuba s’ha d’annexionar als EUA"
- Últims dies Adif buida l’aparcament i tanca amb una tanca el perímetre per a l’enderroc imminent de l’antiga estació centenària de La Sagrera
- Vaga als centres educatius Laia Codina i Anna Vilar, de l'Assemblea de Docents: "Hem de replantejar el sistema tenint en compte els qui som a primera fila"
- Iniciativa a Girona La base de Sant Climent, escola de corresponsals de guerra
- Metges s'afegeixen a les protestes dels mestres a Girona: "No voldria que un cirurgià m'operés després de vint hores treballant"
