HORTA-GUINARDÓ
Sant Genís recorda la reina Violant de Bar
Vila (d’esquena) i Burgos (davant) descobreixen la placa de Violant de Bar. /
L'elevat barri de Sant Genís dels Agudells, al qual pocs barcelonins han pujat i on tot just viuen 7.600 veïns, ret homenatge des de divendres passat a la reina Violant de Bar (1365-1431). El seu nom bateja un jardí a la confluència dels carrers de Natzaret i Lledoner.
La regidora d'Horta-Guinardó, Francina Vila, i la presidenta de l'Associació de Veïns de Sant Genís, Sacramento Burgos, van descobrir la placa que resumeix la vida d'una reina de Catalunya i Aragó, segona dona del rei Joan I, que va impulsar la construcció del desaparegut monestir de Sant Jeroni de la Vall d'Hebron, va arribar a governar en solitari i va promoure la cultura catalana.
Notícies relacionades«Aquest lloc fa 10 anys que no té nom i ara ja en té i, a més, és de dona», va explicar Burgos, que va aprofitar l'acte per reclamar algunes millores per al seu barri: «Com aquest mur que s'ha d'arreglar o una marquesina perquè els nens d'aquest col·legi no es mullin».
L'AV de Sant Genís també va presentar el seu nou local social, als baixos d'avinguda de Jordà, 17.
- La immigració, de prop Recepta per resistir el retrocés del català
- La immigració, de prop Mireia González, Alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet (PSC): "El català és un nexe d’unió i no està en retrocés a la ciutat"
- El mar al voltant ¿Transport gratis? No era això
- Editorial Menys malbaratament alimentari
- Insults al camp de l’Espanyol L’estadi trencat
