Transformació d'un espai central de Barcelona
Glòries passa amb nota el primer laborable amb el tambor a mitges
Les retencions habituals a la plaça es traslladen al Besòs

Glòries, ahir, amb la sortida pel tambor i l’entrada en superfície. /
Està molt bé que l'ajuntament informi sobre com avança una obra, però no hi ha res millor que la gent que hi passa tot el dia per calibrar la realitat de la qüestió. Ahir era el primer laborable amb el tambor de Glòries a mig gas, amb els cotxes que entren circulant per la part inferior de la plaça, i els de sortida, utilitzant el carril nord de l'anell mentre al costat mar ja es treballa en la seva ràpida demolició. En aquest cas, la veu municipal i la de l'experiència, representada per tres dels bars que donen a l'obra, coincideixen: hi va haver pocs problemes destacats.
Adrià Gomila, director de Mobilitat, admetia «una mica més de retenció que un dilluns normal», una densitat, va dir, que en cap cas va arribar «a col·lapsar la ciutat». Va concretar que les cues habituals a Glòries es van traslladar cap al Besòs, és a dir, cap a vies com les rambles de Prim i del Poblenou. La Diagonal, en canvi, va funcionar fins i tot millor. «Farem els ajustos que calgui, estem convençuts que molts conductors ja han canviat els seus hàbits», va explicar Gomila.
Van apuntalar la seva opinió els propietaris dels bars Avenida, El Petit i Ca l'Adriana, tots tres a Gran Via, davant del vial de tres carrils que ara es fa servir per entrar a la ciutat. A les set ja eren allà, i cap va distingir grans diferències respecte a qualsevol altre dilluns.
- Famosos Ferran Adrià desvela a 'Col·lapse' la frase que li va dir Xavi Hernández: "Se'm va quedar sempre al cap"
- Preus rebaixats Ni Lidl ni Carrefour: aquest és el supermercat 'low cost' que arrasa a Espanya
- Urbanisme BCN traurà a concurs la Torre Ona de Glòries abans de final d’any
- Bancs Confirmat pel Banc d’Espanya: aquests són els motius pels quals poden bloquejar-te el compte
- Segons la Cambra ¿Com afectarà Catalunya la guerra comercial?: 1.000 milions d’euros en vendes, menys contractacions i vi i oli més barats
- Mercat laboral Espanya suma més de 230.000 ocupats a l’abril
- Sector bancari Economia obre l’enquesta sobre l’opa i dona fins al 16 de maig per votar
- Cuerpo diu que el Govern central no busca una resposta de "sí o no"
- Reunió anual del Cercle d’Economia António Costa: "El que necessitem és un rearmament col·lectiu, no 27"
- Feijóo, ¿al pitjor país del món?