L'estació de la Sagrera redueix costos i tindrà un inversor privat

El Ministeri de Foment, Ajuntament de Barcelona i Generalitat acorden redimensionar el projecte per fer-lo viable

El pressupost en equipament passa de 800 a 650 milions i la ministra critica "el gust per les obres faraòniques"

Xavier Trias i Ana Pastor, aquest dimecres a l’Ajuntament de Barcelona. / periodico

1
Es llegeix en minuts
CRISTINA BUESA / Barcelona

El Ministeri de Foment, l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat han acordatredimensionarl'estació de la Sagrera per fer viable el projecte. El protocol entre les administracions inclou unareducció de costos de l'equipament, l'últim pressupost del qual era de 800 milions d'euros i que ara serà de 650.

La manera de finançar l'estació (a més dels 250 milions d'Adif ja previstos per la disposició addicional tercera) serà gràcies a la participació d'un inversor privat, que construiriala part comercial i explotaria durant 60 anys la instal·lació, un model concessional ja portat a terme per exemple amb les botigues dels aeroports d'Aena.

Contra les obres faraòniques

Al Saló de Cent, la ministra de Foment, Ana Pastor, l'alcalde de Barcelona,Xavier Trias i el conseller de Territori i Sostenibilitat,Santi Vila,han escenificat l'acord. Els tres han coincidit a subratllar la bona sintonia i el diàleg entre administracions que ha permès desencallar el projecte, que feia un any que estava sense certificar obres.

Notícies relacionades

"No entenc el gust d'alguns per les obres faraòniques, per les coses grans", s'ha queixat Pastor, que a continuació ha advertit que per reduir el cost de la nova estació de la Sagrera s'ha prescindit dels "luxes".

Sense data

Ningú ha volgut parlar de calendaris. El màxim acostament a una data l'ha fet l'alcalde Trias al dir que voldria que l'estació estigui "com més aviat millor". Fonts municipals han calculat que en un any i mig Adif podria treure a concurs l'equipament per aconseguir aquest soci privat que ha de fer possible la nova estació.