PROMOCIÓ ECONÒMICA A BARCELONA

La reforma integral del centre comercial de les Glòries costarà 115 milions

S'eliminarà la planta alta per construir locals a doble nivell

El centre comercial de Glòries.

El centre comercial de Glòries. / ARXIU

1
Es llegeix en minuts

La companyia de gestió i inversió immobiliària Unibail-Rodamco invertirà115 milions d'euros en la reforma integral delcentre comercial Glòriesde Barcelona, que, una vegada finalitzada, a principis del 2016, permetrà generar 800 nous llocs de treball. La primera fase de la reforma, que finalitzarà abans de l'estiu, ha suposat una inversió de 20 milions i ha permès convertir en un passeig comercial a l'aire lliure una de les galeries sota sostre de l'edifici.

El projecte de remodelació, que ja ha estat aprovat per l'Ajuntament de Barcelona i la Generalitat, preveu una segona fase d'obres que comportarà 95 milions més d'inversió i que previsiblement s'iniciarà el 2014, segons ha informat avui Unibail-Rodamco. Aquesta segona fase de reformes durarà uns dos anys i permetrà dotar tot el centre de façana comercial.

D'una banda, s'eliminarà la planta alta del centre per construir-hi locals a doble nivell amb façanes de vidre a tot el perímetre, i l'accés a tots els locals comercials es farà des del carrer, a la planta baixa. També s'eliminaran les galeries tancades i les passarel·les existents. Aquestes obres obligaran a reordenar els espais comuns i també els comerços, que passaran dels 165 actuals a 150.

Locals més grans

Notícies relacionades

No obstant, els nous locals seran més grans, cosa que permetrà crear 800 nous llocs de treball en el sector comercial i de restauració, segons han indicat a Efe fonts d'Unibail-Rodamco. L'estudi d'arquitectura encarregat de l'execució i seguiment de les obres és L35 Arquitectos, mentre que Xavier Mariscal s'encarregarà de dissenyar la nova imatge gràfica del centre, així com els elements urbans i el mobiliari.

El resultat serà un nou centre amb un disseny arquitectònic "totalment avantguardista" que acostarà les Glòries al seu entorn, convertint-lo en "el primer centre comercial integrat en la trama urbana, seguint el model de comerç al carrer". "Apostem per una arquitectura mediterrània, en línia amb la que podem trobar als centres de La Maquinista o Splau", explica el director general d'Unibail-Rodamco a Espanya, Simon Orchard. Inaugurat el 1997, el centre comercial Glòries va tenir l'any passat 12 milions de visitants, una xifra que s'espera que creixi fins als 17 milions, un 41% més, una vegada finalitzades totes les obres de reforma.