ENLAIRAMENT DE BCN

El Prat bat un nou rècord amb 35,1 milions de passatgers el 2012

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

L'aeroport del Prat segueix batent rècords i ho fa en un context de caigudes generalitzades del passatge de les principals infraestructures espanyoles, algunes amb grans caigudes. Ha tancat el 2012 amb 35,1 milions de viatgers, ni més ni menys que sis més que fa tres anys, quan va tornar a créixer després del parèntesi negatiu del 2008 i el 2009. En aquest nou cicle d'enlairament, primer es va superar amb els 34,4 milions del 2011 el rècord de 32,9 milions del 2007. Ara, també aquesta xifra ha quedat enrere després d'aconseguir un nou creixement anual del 2,2%.

L'empenta barcelonina contrasta amb el retrocés del primer aeroport espanyol. Madrid Barajas ha perdut un 9% i es queda amb 45,1 milions. L'últim trienni la capital de l'Estat acumula un descens de 4,7 milions de persones. El Prat també contrasta amb els altres cinc grans aeroports d'AENA, tots en negatiu: Palma -0'3%, Màlaga

-1,9%, Gran Canària -6,1%, Alacant -10,7% i Tenerife -1,5%. El conjunt d'AENA baixa el 10,1%.

Barcelona ha obtingut aquest resultat històric gràcies als nou primers mesos de l'any ja que l'últim trimestre també ha estat negatiu. Al novembre el passatge va baixar el 7,5% i al desembre, el 9,6%. La pujada anual de viatgers s'ha produït al mateix temps que ha disminuït la quantitat de vols fins a 290.000, el 4,3% menys que el 2011. Això suposa que les aerolínies han omplert més seients d'un nombre d'avions a la baixa.

Notícies relacionades

PÈRDUES A GIRONA I REUS / En una tendència paral·lela, però de signe contrari que té la seva bona dosi de transvasament, els altres dos principals aeroports catalans segueixen sumant pèrdues. Girona va retrocedir el 2012 el 5,4% fins a 2,8 milions, gairebé la meitat dels 5,2 del 2009. A Reus la caiguda va ser del 31% fins a 0,9 milions, el 50% de quatre anys abans.

Pel que fa a la procedència del passatge del Prat, el creixement més gran va ser entre els països de la Unió Europea, amb el 9,2%. El va seguir el trànsit internacional no UE, 8,9%. L'intercontinental va pujar, per la seva part, el 3,45%. En canvi, el mercat espanyol va retrocedir un notable 9,6%.