INICIATIVA DE L'AJUNTAMENT

Barcelona reforça la seva tàctica antirumors amb una campanya audiovisual sobre la immigració

Quatre vídeos rebaten en clau d'humor els principals tòpics sobre els estrangers

Vídeo de la campanya de l’Ajuntament de Barcelona per combatre els rumors i els estereotips sobre la diversitat cultural. / periodico

1
Es llegeix en minuts
ROSA MARI SANZ / Barcelona

Després de l'edició d'un nou còmic gratuït de l'il·lustradorMiguel Gallardo i una guia per desmuntar tòpics i falsos rumors sobre laimmigració a través del coneixement de la realitat, l'Ajuntament de Barcelona llança ara una campanya audiovisual en la xarxa amb quatre espots en clau d'humor.

Els vídeos, d'uns dos minuts de durada, tracten temes diferents: llengua i integració, pèrdua d'identitat, comerç, i salut. Estan protagonitzats enclau d'humor per dos personatges que donen xifres sobre cada qüestió per combatre els estereotips.

Els temes d'aquest treball audiovisual han estat elegits per professionals del departament d'Immigració i Diàleg Intercultural del consistori barceloní, que els han identificat com els principals estereotips sobre els quals és important actuar per millorar la convivència.

Interès d'altres ciutats

Notícies relacionades

L'estratègia antirumors iniciada l'any passat per la capital catalana ha despertat l'interès de diversos municipis catalans i d'altres ciutats espanyoles i europees, alguns de les quals ja l'estan aplicant adaptada a la seva pròpia realitat.

ElGovern també s'ha decidit a posar en marxa un pla per frenar tòpics habituals sobre laimmigració, com per exemple, que copen les ajudes socials, saturen la sanitat i suposen una pèrdua de la identitat.