protesta d'un CENTRE EN PRECARI A SANT ANDREU
L'escola La Maquinista exigeix ubicació definitiva
El col·legi es va aixecar en barracons el 2008 i no té solar on ser construït

Manifestació de famílies del centre davant de la seu del districte, ahir. /
«Si no sabem ni on es construirà l'escola no podem ni tan sols pressionar perquè comencin les obres», assenyala Marta Píriz, presidenta de l'AMPA de l'escola La Maquinista, a Sant Andreu, que ahir es va concentrar juntament amb un nodrit grup de pares davant de la seu del districte per exigir solucions. La Maquinista és un col·legi públic de nova creació aixecat en barracons el 2008, que en l'actualitat acull alumnes de P-3,
P-4 i P-5, però que s'anirà ampliant fins a arribar a sisè de primària. «L'espai actual no ens permet físicament estar més de quatre cursos. L'any que ve hauria de ser l'últim en barracons i encara no sabem on es construirà l'escola», explica Píriz.
La peculiaritat d'aquest centre és que -a diferència de la resta d'escoles que també estan en barracons a la ciutat-, aquest no és que no tingui projecte executiu o pressupost, sinó que ni tan sols compta amb un terreny on aixecar-se. Ja fa més de dos anys que estan pendents d'una sentència del Tribunal Suprem, ja que el solar del carrer de Ferran Junoy cedit per l'ajuntament per acollir-lo està en litigi amb la propietat, al tractar-se d'una expropiació. Les últimes notícies municipals apunten que el tema es desencallarà al mes de maig, però, de moment, segueix parat.
A l'eternitzar-se aquesta situació, l'AMPA va sol·licitar un canvi d'ubicació per agilitzar la situació. Després d'infinitat de reunions i manifestacions, la proposta que semblava més viable era la d'ubicar el centre al pròxim parc de La Maquinista, zona verda que s'hauria de requalificar com a edificable. El 17 de gener, representants municipals es van comprometre a estudiar la possibilitat d'ubicar el centre en aquest lloc i a donar una resposta «en un mes».
Els pares van aprofitar ahir el ple de districte per exigir la resposta que esperen. La regidora, Gemma Mumbrú, els va rebre abans del ple, i va apuntar com a opció «més viable» aixecar el col·legi definitiu al terreny on hi ha ara els barracons, negociant una ampliació -el terreny actual no és suficient, i adquirint solars adjacents. El parc de La Maquinista queda, segons la regidora, com a pla B.
La situació dels altres centres en barracons a la ciutat és dispar. Mentre que sembla que l'escola Fluvià, a Sant Martí, va cap endavant, el CEIP Mediterrània, a la Barceloneta, segueix estancat.
- "Posa’t faldilla i et posaré un 7"
- 5.000 milions d’inversió Espanya proposa Mora la Nova per acollir una de les gigafactories europees d’intel·ligència artificial
- Un astre etern Messi esborra la síndrome de l’impostor a l’Inter Miami
- Justícia europea L’opinió de l’Advocat General sobre la retirada de la immunitat europarlamentària a Puigdemont s’ajorna sine die
- Els mals hàbits dels ‘boomers’ desafien el sistema de salut
- EL MERCAT BLANC-I-BLAU L’Espanyol fitxa Kike García, cinquè reforç a cost zero
- ‘overbooking’ a la porteria Ter Stegen s’acosta ara a un perillós dilema
- El primer fitxatge blaugrana "Per fi ha arribat el dia"
- Música urbana Bad Gyal mana el dia inaugural del Share Festival
- POLÈMICA Madrid canvia la llei per donar més control als concerts del Bernabéu