JORNADA DE FUTBOL CONTRA LA XENOFÒBIA

Remuntada gitana

Un partit de gitanos i polítics per combatre el racisme acaba en empat a 4 gols

Al joc hi van assistir CiU, PSC, ICV i Ciutadans

Participants en el partit de futbol de gitanos i polítics contra el racisme se saluden a Sant Adrià, ahir.

Participants en el partit de futbol de gitanos i polítics contra el racisme se saluden a Sant Adrià, ahir. / JONATHAN GREVSEN

2
Es llegeix en minuts
DAVID PLACER
SANT ADRIÀ DE BESÒS

Primer van ser gitanos contra guàrdies civils. Després gitanos contra mossos. I ahir, per millorar la convivència i conscienciar contra el racisme, es va organitzar el partit de futbol de polítics contra gitanos, molt disputat, amb unes quantes faltes dures i amb canvis il·limitats. La jornada, organitzada per la Federació d'Associacions Gitanes de Catalunya (Fagic), va comptar amb la presència de polítics de CiU, ICV-EUiA i Ciutadans al poliesportiu de la Mina. L'alcalde de Sant Adrià, Jesús Maria Canga (PSC), també va jugar uns quants minuts però va marxar aviat.

El partit no va tenir un domini clar dels gitanos, acostumats a apallissar la Guàrdia Civil i els Mossos. En l'últim partit, els de la Mina van fer set gols davant uns mossos que van jugar tímids i sense contundència.

Però ahir la seva sort va canviar. Els polítics, com gairebé sempre, ho van dominar tot. Van controlar la pilota i van ser molt superiors en el marcador fins als últims minuts, en què els gitanos van aconseguir igualar els quatre gols dels seus contraris.«No hem guanyat per golejada perquè no he volgut portar els millors»,va explicar l'entrenador dels gitanos, Antonio Carmona.

Els senegalesos de CiU

Però sobre l'equip dels polítics va sobrevolar el dubte de la trampa.«Aquells quatre negres no són polítics. Són fitxatges d'última hora», cridava un jove des de la banqueta gitana on es vivia amb preocupació el resultat advers. Els gitanos es referien a quatre jugadors senegalesos que representaven CiU i que van dominar el partit.

El secretari d'Immigració de CiU, Àngel Colom, que va ser al camp com a observador, va defensar que els senegalesos eren catalans (perquè com deia Pujol viuen i treballen a Catalunya) i que no formaven part d'una alineació indeguda. «¿Però amb quin estatus els han portat: com a comunitaris o com a extracomunitaris?»,va preguntar, verinós però somrient, el líder de Ciutadans, Albert Rivera.

Notícies relacionades

Rivera va jugar gairebé tot el partit d'extrem dret, però va veure poc la pilota. Va córrer molt, va mostrar la seva bona forma, però els senegalesos de CiU van formar un quartet amb el qual Rivera no trobava sintonia. Només va tenir en dues ocasions la pilota davant del porter gitano, però va fallar.«Vaig ser nedador i em moc millor a l'aigua. Estic en forma perquè faig spinning però no jugo gaire a futbol»,va dir Rivera al final del partit abans de buscar amb presses el vestidor, perquè és una mica pudorós i no es volia treure la samarreta davant del públic.

Qui també va mostrar la seva bona forma va ser el regidor d'ICV-EUiA de Sant Adrià Gregorio Camacho.«És que vaig jugar quan era jove i alguna cosa queda»,va dir. Al públic, destacava un espectador singular, Pere García, un gitano al lloc 30 de la llista del PSC. «No he volgut jugar perquè no sabia en quin equip fer-ho»,va ironitzar.