LLANÇAMENT
L'últim llibre de Noah Gordon es titularà a Alemanya 'El català'
'El celler' ha venut més de 300.000 exemplars en català i castellà
Primer van ser El rabí, El metge, L'últim jueu... Després de tots ells vindrà El català. Així --Der Katalane-- es titularà a Alemanya l'últim llibre de Noah Gordon, la història d'una saga vinatera del Penedès publicat aquí com El celler, en català, i La bodega, en castellà. El mercat alemany és, amb l'espanyol, el que sempre ha rebut millor les obres de Gordon. Allà, per exemple, hi ha venut sis milions d'exemplars d'El metge des que va aparèixer el 1986. Per aquesta raó serà objecte d'un llançament especial: el club del lector de Bertelsmann el llançarà en exclusiva la primavera que ve, com la seva gran aposta per remuntar vendes en un moment que internet està erosionant el seu negoci.
El llibre, en canvi, no arribarà a les llibreries fins al mes d'agost. Aquesta estratègia, acompanyada d'un important aparell promocional --una gira de tres mesos amb l'objectiu de mantenir trobades amb llibreters durant l'estiu, 400.000 fullets promocionals, audiobook i una edició de luxe amb ampolla de vi incorporada-- únicament té com a precedent el llançament d'un títol de John Grisham l'any 2002.
A l'espera de conèixer el futur de Der Katalane, a Espanya les xifres de vendes des de la publicació del títol a finals del mes d'octubre ja sobrepassen, segons Roca Editorial, els 300.000 exemplars: 275.000 d'ells en castellà i 45.000 en català, incloent- hi una cinquena edició en què s'han corregit les errates del primer tiratge del títol. A Catalunya, segons molts llibreters, la versió en català ha funcionat igual o millor que la castellana.
La traducció potser és una rèplica que amplificarà l'impacte de la Fira del Llibre de Frankfurt. A més a més, es deu al fet que, en opinió dels editors, no existia cap adaptació directa i eufònica del títol original. En tot cas, no és la primera ocasió en què un llibre de Gordon té una traducció diferent al mercat alemany: L'últim jueu va ser en aquell país El metge de Saragossa.
CONTACTE AMB CATALUNYA
El protagonista de l'obra, Josep Álvarez, erigeix un celler en una imaginària localitat del Penedès, Santa Eulàlia. A la trama del llibre desfilen els castellers, les guerres carlistes, la fil.loxera, la revolució industrial i el general Prim. L'obra neix del descobriment del vi per part de Gordon durant els seus viatges a Barcelona per promocionar els seus anteriors llibres i també del contacte familiar amb Catalunya, on s'ha instal.lat el seu fill.
- Prova popular Luis Enrique corre a Barcelona per la seva filla Xana en una edició multitudinària de la Cursa d’El Corte Inglés
- Lleig comiat d’Ancelotti que esquitxa Florentino i el vestidor
- Interior combatrà el frau en els canvis de sexe en els Bombers
- Al peu de Collserola La Fiscalia investiga la instal·lació de barracons en un parc protegit de Sarrià
- Molts ho confonen amb fatiga: així comença la insuficiència cardíaca que afecta 700.000 espanyols
- Per què dormim tan malament, quines conseqüències té l’insomni i com podem millorar el son
- Patronal Foment acusa Illa de perpetrar "una socialització de la propietat privada mai vista" amb el seu topall al lloguer de temporada
- Usurpació de l'habitatge Una dona acull una amiga a casa i acaba ocupant-li el pis amb dos homes a Barcelona
- FUTBOL El Brasil anuncia el fitxatge d’Ancelotti abans que el Reial Madrid l’acomiadi
- CITA DE LAPORTA AMB EL TÈCNIC Flick segellarà la seva renovació pel Barça fins al 2027 quan es conquisti la Lliga