AMB MOTIU DEL MEETING POINT

Una trentena de persones paralitzen les obres del pla Caufec a Esplugues durant més de 3 hores

Els manifestants protestaven contra la construcció de 700 pisos, oficines i un centre comercial

1
Es llegeix en minuts
EUROPA PRESS / ESPLUGUES DE LLOBREGAT

Una trentena de persones pertanyents a la Plataforma Popular contra el Pla Caufec han paralitzat durant més de tres hores les obres que la immobiliària Sacresa porta a terme al barri de Finestrelles d'Esplugues de Llobregat, també conegudes com a pla Porta Barcelona.

Els manifestants, disfressats de pallassos, han ocupat tres màquines que estaven fent treballs d'excavació al voltant del carrer de Joan Miró per protestar contra un pla que consideren "il·legal" i "especulatiu". L'acció s'ha desenvolupat sense que s'hagin produït danys personals.

La paralització de les obres s'emmarca en diferents accions que moviments antisistema porten a terme aquesta setmana contra la celebració del saló immobiliari Barcelona Meeting Point, que s'acabaran dissabte que ve amb una manifestació al barri de Sant Andreu de Barcelona.

Els protestants se n'han anat voluntàriament

La protesta d'aquest matí ha començat a les 9.45 hores, quan els manifestants han pujat a diverses màquines i han penjat pancartes amb lemes comParalitzem el pla Caufec. Els operaris de les obres s'han retirat de les màquines fins que ha acabat l'acció.

Una dotació dels Mossos s'ha desplaçat al lloc, però els activistes s'han negat en diverses ocasions a abandonar les màquines. Per això la seva actitud serà posada en coneixement dels jutjats d'Esplugues per un presumpte delicte de desobediència a l'autoritat. Poc després de la una del migdia, s'han retirat de les obres voluntàriament.

La immobiliària Sacresa analitzarà si s'han produït desperfectes en la maquinària d'obres per presentar una denúncia.

Pla urbanístic polèmic

Notícies relacionades

La plataforma s'oposa des de fa cinc anys al desenvolupament del pla Caufec, que suposarà la transformació urbanística de més de 234.000 metres quadrats del barri de Finestrelles d'Esplugues.

El pla preveu la construcció de més de 700 vivendes, dues torres d'oficines i un centre comercial. La plataforma denuncia que el projecte té "nefastes conseqüències per al medi ambient i per al poble d'Esplugues, a part de greus irregularitats legals".