ACCIÓ CONTRA L'INCIVISME AL BARCELONÈS NORD
Badalona portarà a judici un noi per pintar grafits
La policia promet més vigilància per impedir que s'embrutin les parets
Amés de vetllar per la seguretat ciutadana, la Guàrdia Urbana de Badalona també té una nova missió: vigilar que les parets de la ciutat no siguin envaïdes pels grafits. L'ajuntament vol donar una resposta contundent contra els que facin firmes o traços amb aerosol als murs de la ciutat. Per això, ha començat amb l'acusació a un jove de 17 anys que va ser sorprès pintant grafits al mercat Maignon, al centre de la ciutat. Com que els seus amics van fugir, el noi serà l'únic acusat de causar danys al mercat.
L'ajuntament va presentar ahir la prova del delicte: una fotografia en la qual es mostren els diversos aerosols decomissats en una taula policial on generalment s'exhibeixen armes, drogues i objectes robats. La col.locació dels aerosols davant del logotip de la Guàrdia Urbana intenta enviar un missatge clar als grafiters de Badalona: l'ajuntament actuarà amb contundència contra aquestes pràctiques per considerar- les "vandàliques".
El primer tinent d'alcalde, Ferran Falcó (CiU), va explicar que el municipi prefereix donar aquest tractament als grafiters abans que no pas ser tolerant amb les seves pràctiques. "Perseguim els traços vandàlics, no el grafit artístic. Augmentarem la vigilància per enviar un missatge clar que no tolerarem que les nostres parets estiguin brutes", va explicar Falcó.
LLOCS RESERVATS L'ajuntament seguirà destinant espais perquè els artistes del grafit puguin seguir fent pintures de qualitat als murs de contenció de la platja, a la plaça del Gran Sol de Llefià i als laterals de l'autopista. Els que pintin en altres superfícies i siguin sorpresos per la policia, seran denunciats per l'ajuntament, que està disposat a ser acusació particular en tots els judicis per grafits que es puguin celebrar en el futur.
Els responsables municipals han calculat que netejar el mercat Maignon de les pintades costarà uns 900 euros. El jove, detingut el mes d'agost passat, va ser sorprès amb les mans tacades i amb set envasos d'aerosols i dos retoladors molt gruixuts.
Els serveis de mediació de l'ajuntament també intentaran que el menor netegi els dibuixos que va pintar. L'ajuntament té el propòsit que els grafits siguin castigats amb contundència a través de la nova ordenança cívica, que està en procés de discussió.
- Fugida salarial del 0,5% Els funcionaris de la Generalitat no cobraran fins a l’octubre la paga de fins a 625 euros pels retards pendents
- Medi ambient Els pops fugen d’Espanya i envaeixen les costes britàniques: aquest és el motiu
- Xarxes El nen de "la tranquil·litat" a les piscines de Terol parla 13 anys després: "Un dia vaig arribar amb el pit enfonsat i un ull morat a casa"
- Comerç La FNAC d’El Triangle s’acomiada avui amb grans rebaixes
- Turisme de masses Inventen platges falses per despistar els turistes a les Balears
- L’inici de la ronda francesa El Tour s’estrena amb un esprint i molts candidats al groc
- Esther, la ‘pencaire’ que lidera Espanya
- Wimbledon Alcaraz entra a vuitens amb esforç davant un Struff molt combatiu
- Alemanya supera sense pietat la Polònia debutant de Pajor (2-0)
- Incompliment europeu El Barça ja pagarà 15 dels 60 milions d’una multa de la UEFA