Emergents

Roger Julià: La batuta catalana de Hollywood

1
Es llegeix en minuts
M. C. / BARCELONA

Va néixer a Sant Fruitós de Bages fa 25 anys Compositor Ha dirigit la música d'un capítol de 'Perdidos' Assisteix el veterà Phil Marshall

Va compondre la banda sonora del seu poble natal i el mes passat va treballar en les deLa jungla de cristal 4iLos 4 fantásticos. "La versió final d'aquestes partitures surt del meu ordinador", diu orgullós Roger Julià, que treballa a Joann Kane, una factoria musical de Hollywood. Allà desenvolupa i prepara els originals que enviencracscom John Williams perquè puguin ser interpretats pels músics. Julià acaba de passar amb nota un curs de composició de bandes sonores a la prestigiosa University of Southern Califòrnia i està plenament integrat en l'estil de vida nord-americà.

Allà es va fer amb Michael Giacchino (compositor deMisión impossible 3iLos increíbles), per al qual va crear la banda sonora d'un capítol dePerdidos. No ho devia fer malament, perquè l'ha becat com a assistent de Phil Marshall, compositor de 70 pel.lícules, moltes per a televisió.

Notícies relacionades

Julià estima la música gairebé des que va néixer. Als 4 anys va començar a estudiar violí amb una amiga de la família i després, piano. Beethoven era el seu heroi. "Vaig aprendre a tocar com si fos un joc", explica. Als 15 anys, va estudiar jazz amb Manel Camp. Després de llicenciar-se al Conservatori del Liceu es va traslladar a Londres per enfortir els seus coneixements de música moderna, una cosa imprescindible per treballar a Hollywood.

"La música clàssica només et permet compondre per a quartets, òperes i música simfònica. Al cine és més variat. Algunes pel.lícules requereixen música simfònica, altres pop o rock. El compositor ha d'adaptar-se al que requereixen les imatges", diu fascinat pel repte d'entendre's amb directors, captar-ne les idees i transformar-les en so.