Messi tindrà un parc temàtic a la Xina

La Xina albergarà el 2020 el primer espai lúdic dedicat al davanter del Barça

Mediapro presenta un parc temàtic sobre Messi. / MEDIAPRO

2
Es llegeix en minuts
Joan Domènech / Barcelona

Per sentir-se com Leo Messi s’haurà de viatjar a la Xina. A un centre lúdic que se li dedicarà al 10 del Barça. Encara que s’haurà d’esperar un mínim de tres anys, fins al 2020, per viure l’experiència, oberta a tots els públics de totes les edats, sense necessitat de ser barcelonista ni argentí. Serà més fàcil si estalviem, durant aquest temps, els 40 dòlars o euros que podria costar l’entrada.

Llavors, la tecnologia permetrà parlar amb Messi, jugar amb Messi, compartir gols amb Messi. Encara que ell no hi sigui, que no hi serà tret d’ocasions molt excepcionals, i encara que ell ja no jugui: ja tindrà 33 anys i qui sap si s’haurà retirat. Però serà possible sentir-se Messi en una immersió sensorial.

Això es produirà en un parc temàtic. No serà a Barcelona ni Rosario. Ni a Catalunya ni a l’Argentina. Serà a Nanjing, ciutat xinesa de 12 milions d’habitants. El primer espai lúdic dedicat a l’astre blaugrana combinarà atraccions, produccions audiovisuals,  experiències immersives, espectacles artístics, així com l’oferta de gastronomia i el marxandatge que caracteritzen els centres d’oci del segle XXI.

Per ara és un projecte dissenyat, escrit i firmat, que disposa d’imatges virtuals i un pla de negoci. Tindrà les dimensions descomunals que es poden imaginar al pensar en la figura futbolística de Messi i l’extensió de la Xina. La superfície abraçarà més de 80.000 metres quadrats (entre espais coberts, exteriors i els enjardinats del recinte) dins d’una operació global que afectarà 200 hectàrees i requerirà una inversió de 170 milions. Un tren d’alta velocitat connectarà el parc amb Xangai en una hora i mitja.

«Serà un homenatge al futbol de la mà de Leo, no un museu d’autobombo», va precisar David Xirau, director de Mediapro Exhibitions, divisió del Grupo Mediapro dedicada a projectes museístics i que ha dirigit el Messi Experience Park (MEP). La iniciativa contempla la perdurabilitat del parc quan Messi es retiri. La referència és Michael Jordan: encara és la marca esportiva més reconeguda 15 anys després de la seva retirada. «La influència de Pelé, Cruyff o Maradona no es va acabar quan van deixar el futbol», va subratllar Jaume Roures, president de Medioapro.

Notícies relacionades

«A la Xina el futbol té un desenvolupament exponencial, al marge del fet que les autoritats han iniciat una estratègia per afavorir el turisme interior i reencaminar els 300 milions de visitants que rep Pequín, amb el caos que això comporta», va afegir Xirau. Les perspectives són de 4 milions de visitants en el tercer any d’obertura (2023) i que en el vuitè hi assisteixin un 20% de visitants estrangers. 

El parc constarà de diversos edificis amb el futbol com a fil conductor i Messi al capdavant.