FUTBOL

El Barça va ingressar més diners del Seient Lliure del que va liquidar als socis

El club va convertir alguns seients alliberats en entrades 'vip' sense compartir al 50% el sobrepreu aplicat amb els abonats que havien cedit la localitat

cristiano-ronaldo-messi-ultimo-clasico-disputado-camp-nou-abril-pasado-1476295532925

cristiano-ronaldo-messi-ultimo-clasico-disputado-camp-nou-abril-pasado-1476295532925

2
Es llegeix en minuts
JOAN DOMÈNECH / BARCELONA

El mes de gener passat el Barça va canviar el reglament pel qual es regia el funcionament del Seient Lliure. Pere Jansà, director de l’Àrea Social del club, exposava als abonats la voluntat de «fer una gestió més transparent» de la comercialització dels seients alliberats pels socis. Els avantatges que van començar a percebre els abonats culers consistien, per un costat, en el fet que el Barça garantia el pagament del seient independentment que es vengués o no i que la quantitat a percebre seria igual per a tots els socis de la mateixa zona de l’estadi, cosa que fins llavors no succeïa.

El que no varia ni ha variat és que l’abonat percep un 36,5% del preu de venda net, perquè el Barça descompta del percentatge del 50% que correspon al soci l’IVA i les despeses de gestió. L’exemple més fàcil és el següent: si l’entrada tenia un preu 100 euros, l’abonat cobrava 36,5 euros.

El cas és que en alguns partits el preu de venda oficial no es va correspondre amb el preu real al qual el va vendre el club: en ocasions, per més de mil euros. I no es va liquidar als socis la meitat (o el 36,5% per ser exactes) que li correspondria pel benefici obtingut pel Barça. És a dir, entrades que pogués vendre per mil euros no reportaven 365 euros per al soci.

El sobrepreu es va produir al convertir-se les localitats alliberades de Tribuna, Lateral i Gols en entrades Vip. El Barça conferia serveis extra per poder augmentar el preu sense informar els socis de la nova categoria ni el preu final real i sense repartir equitativament els guanys. La modalitat Vip Experience es promociona des de la temporada 2014-15 en una desena de partits destacats. Inclou, a mes de la butaca, accés exclusiu a sales privades de l’estadi, assistència d’hostesses i servei de càtering.

Les entrades Vip en aquells partits van oscil·lar entre els 520 i els 1.850 euros que costaven les tribunes més cares davant el Madrid. Si el preu oficial era de 325 euros, el soci en percebia 118; si el Barça, en realitat, la revaloritzava fins a cobrar 1.850 euros per ella, el soci no va rebre els 675 que li tocarien. Una investigació de TV-3 va contactar amb quatre socis que van posar a la venda la butaca en el Barça-Madrid de la Lliga 15-16 i que van ser convertides en Vip Experience. El club les va vendre per 1.502 euros. Els abonats haurien d’haver percebut uns 550 euros, però només en van cobrar 88. «Si el club hagués dit que volia fer això, la majoria dels socis hauríem dit que sí, però no pot ser que ens enganyin», va manifestar Jordi Farrés a TV-3.

Jordi Cardoner, vicepresident primer i responsable de l’Àrea Social, va sortir ahir en defensa de la gestió del club. «El Barça està actuant correctament», va assegurar taxativament. Va dir que el benefici generat «es redistribueix amb altres socis el seient dels quals no s’ha revenut». «El club

Notícies relacionades

–va afegir– no s’apropia d’un benefici, sinó que el genera perquè després es pugui destinar a fitxatges, a no apujar el preu dels abonats i excedent de tresoreria».

Cardoner va revelar que amb aquest servei el club ingressa uns 17 milions d’euros, despeses a part. «Si distrubuíssim equitativament el que produïm amb el VIP Experience alguns socis estarien rebent més diners que el cost del seu abonament».