Temor al retorn dels ultres al Parc dels Prínceps

Els jugadors han convençut el club per a la tornada dels radicals, que estaven vetats després d'una baralla mortal

foto-interior

foto-interior

2
Es llegeix en minuts
ELOY CARRASCO / PARÍS (Enviat especial)

Els ultres del París Saint-Germain van tornar sense restriccions a les grades del Parc dels Prínceps a finals del mes passat i aquest dimarts contra el Barça ho tornaran a fer per primera vegada en competició europea, cosa que preocupa la policia francesa. A les grades del vell estadi parisenc també hi haurà uns 1.300 seguidors blaugranes, com sempre reclosos a l'espai assignat, aïllats dels altres, i amb l'habitual obligació d'entrar abans i sortir després que la resta dels espectadors que vagin al camp.

Des d'octubre passat, el club de la capital ha obert la porta al retorn de les penyes més radicals del club, per donar així més animació a una grada que tant jugadors com observadors consideraven massa freda. Durant uns quants anys, els ultres parisencs havien sigut vetats a l'estadi, sobretot després que el 2010 els enfrontaments previs a un duel contra l'Olympique de Marsella, el rival històric, se saldessin amb un seguidor mort per linxament. Va ser un cas molt sonat a França, la brutal mort a cops de Yann Lorence, un seguidor de 37 anys que va morir després d'estar 10 dies en coma. Després d'un polèmic judici, el novembre passat va ser condemnat a tres anys de presó un ultra del PSG, Jérémy Banh, mentre que un altre acusat va ser absolt. Durant el procés, quatre aficionats van ser detinguts per donar una pallissa a un testimoni del judici.

POC AMBIENT

Després de l'expulsió dels radicals, el Parc dels Prínceps va guanyar en seguretat però va perdre en ambient, fins al punt que alguns jugadors demanaven més ambient des de la grada. El president del club, Nasser Al Jalefi, va obrir negociacions amb les autoritats per procedir a un progressiu retorn dels ultres a les grades, sempre amb condicions de seguretat adequades.

L'octubre passat, durant un partit del Girondins de Bordeus, es va produir el retorn, encara que els grups radicals van veure com es mantenia el veto a les seves figures més representatives, informa Efe. Malgrat l'opinió contrària del Ministeri de l'Interior també van organitzar els desplaçaments d'aquests grups radicals als partits que el PSG jugava fora de casa. Aquesta decisió va irritar les autoritats, però Al Jalefi la va prendre pel seu compte i risc.

IRRITACIÓ POLICIAL

Notícies relacionades

Els ultres volien més i van amenaçar d'abandonar voluntàriament les grades si no s'aixecava el veto als seus dirigents. El dia 29, davant la visita del Mònaco, el rival que aquest any sembla que els pot disputar la Lliga, van accedir a les pressions dels grups radicals i hi van deixar entrar a tots. Inclosos els caps.

La policia de París va emetre un comunicat incendiari. "S'ha acabat la confiança entre nosaltres", va escriure el màxim responsable de la Prefectura de Policia, Michel Cadot. Les autoritats mostren la seva inquietud perquè consideren que el clima no s'ha asserenat. La rivalitat entre la tribuna Auteuil, ideològicament d'extrema esquerra, i la de Boulogne, d'extrema dreta, és més que latent.