VALLADOLID-BARÇA, 21 H
Un Barça de Champions però amb rotacions
Flick demana a l’equip la mateixa intensitat que va exhibir davant l’Inter per no ensopegar amb la pedra del Valladolid en la Lliga abans de viatjar a Milà

El Valladolid és una pedra al camí. Un obstacle aparentment ínfim, i no perquè l’equip castellà sigui l’últim i ja hagi descendit, sinó perquè el màxim interès del Barça s’enfoca en la visita a l’Inter de dimarts vinent. A Milà estarà en joc l’accés a la final de la Champions. On no tindrà marge d’error, que sí que té en la Lliga, amb quatre punts d’avantatge sobre el Madrid.
El perill de la distracció plana sobre la cita de Pucela (21 h). Hansi Flick va reconèixer amb un «per descomptat» que operarà rotacions en l’alineació per preservar diversos titulars, i que la decisió es prendria a partir de les dades físiques dels futbolistes, les opinions dels metges i les sensacions dels jugadors. No va precisar quants canvis faria. Només en va avançar un: la tornada de Marc-André ter Stegen.

Szczesny i Ter Stegen, en la sessió d’aquest divendres. /
Preservar Szczesny
Serà el primer partit del porter titular des que es va lesionar el 22 de setembre en la visita al Vila-real i el van operar l’endemà de la ruptura completa del tendó rotular del genoll dret. Ter Stegen es va reincorporar al grup el 31 de març i va rebre l’alta mèdica per viatjar a la final de Sevilla de dissabte passat.
La tornada de Ter Stegen es resumeix en l’ansietat del porter per recuperar el lloc de titular i la possibilitat de preservar Wojciech Szczesny d’una eventualitat que li impedís jugar a Milà. El relleu és purament puntual per a Valladolid, va dir Flick. «Però pot canviar després», va fer broma el tècnic, que haurà de decidir amb seny quantes rotacions introdueix.

Lamine Yamal es desemmandreix abans de l’últim entrenament previ al Valladolid-Barça. /
Set canvis
La primera remesa de canvis massius es va produir aviat, quan el Barça va enllaçar al setembre tres partits (Getafe, Osasuna i Young Boys) en set dies com passar ara. Va fer cinc canvis a Pamplona i l’equip va encaixar la primera derrota del curs.
El cas més recent són les set rotacions practicades per Flick en l’alineació davant el Mallorca (1-0) respecte a la ideada davant el Celta. Una nit en la qual el Barça va batre el rècord de rematades amb 40 intents i en la qual jugadors com Héctor Fort i Ansu Fati, irrellevants en els plans del tècnic, es van reivindicar per tenir una altra oportunitat. Per exemple, a Valladolid.
Marc Casadó, que va reaparèixer aquest divendres en els entrenaments grupals –la seva lesió del lligament lateral extern del genoll dret va ser al març i és més lleu–, tardarà una mica més a reaparèixer. Abans haurien de tornar Alejandro Balde i Robert Lewandowski. Flick desitjaria que passés a Milà.
Mentalitat de Champions
La debilitat de l’onze inicial pot suposar un risc, però no prou perquè es justifiqués una possible ensopegada davant un equip desnonat. Més gran és el perill que el Barça hi acudeixi desmotivat i hi hagi jugadors que amaguin la cama per la por de lesionar-se.
«En camps com Valladolid es perden Lligues», va avisar Flick. I no va dir que la derrota seria un ridícul espantós. Al Barça l’han derrotat Las Palmas i el Leganés a Montjuïc, dos equips que lluiten per evitar la mateixa destinació que espera al Valladolid. «La mentalitat ha de ser la mateixa que dimecres», sí que va verbalitzar Flick divendres, que va reclamar la motivació i la intensitat de la Champions tot i que l’alineació no sigui la mateixa.

Lamine Yamal intenta escapar del túnel de clatellots en la sessió d’aquest divendres com a festeig pels cent partits amb el Barça. /
Missatge a Lamine Yamal
Notícies relacionadesAquest missatge d’àmbit global va quedar resumit quan el tècnic alemany valorava les repercussions mundials del partit de Lamine Yamal davant l’Inter amb només 17 anys.
«Sap el que vull d’ell. Quan jugues a aquest nivell ho has de tornar a demostrar una vegada i una altra, no es tracta d’un sol partit. Sap que ha de treballar dur per estabilitzar-se i continuar rendint així, que això no acaba aquí», va valorar Flick de la seva estrella més jove.
- Sense sortir de la comarca El poble a només 30 minuts de Rubí ideal per a una escapada de natura sense sortir del Vallès
- El conflicte del Pròxim Orient Trump decideix implicar-se en la guerra contra l’Iran oberta per Israel
- Al delta del Llobregat Llum verda a un pla hoteler i residencial entorn de l’aeroport de Barcelona que el TSJC va tombar el 2020
- El problema dels estupefaents BCN tanca el primer club cannàbic de la seva ofensiva contra la droga
- El 62% d’espanyols reclamen eleccions, entre ells un 40% de votants del PSOE
- Universitat i mercat laboral Les empreses tenen dificultats per trobar universitaris capaços de resoldre problemes i ser autònoms
- Nou informe Red Eléctrica s’autoexculpa i carrega la responsabilitat de l’apagada a les elèctriques
- II Fòrum Econòmic i Social del Mediterrani Màlaga passa el testimoni a Barcelona com a seu del III Fòrum del Mediterrani
- Successos Mor un turista francès durant el seu comiat de solter a Sils
- Fitxatge polèmic Joan García s’acomiada de l’Espanyol: «Sé que aquesta decisió no serà fàcil d’entendre per a tothom. No us demano que ho feu»