El Guangzhou xinès, rival del Barça a la semifinal del Mundial de Clubs

L'equip de Scolari va derrotar l'América de Mèxic en el temps afegit amb un gol de Paulinho (1-2)

Paulinho celebra amb Zou Zheng el gol que ha classificat el Guangzhou xinès per jugar contra el Barça la semifinal del Mundial de Clubs.

Paulinho celebra amb Zou Zheng el gol que ha classificat el Guangzhou xinès per jugar contra el Barça la semifinal del Mundial de Clubs. / REUTERS / THOMAS PETER

1
Es llegeix en minuts

En l'últim moment, i després de protagonitzar una remuntada increïble, el Guangzhou xinès s'ha colat a la semifinal del Mundial de Clubs per convertir-se en el rival del Barcelona després de derrotar l'América de Mèxic (1-2). Serà dijous que ve, 17 de desembre, a Yokohama (Japó). L'equip de Scolari, el tècnic que sempre havia volgut fitxar l'expresident Sandro Rosell per al Barcelona, ha protagonitzat la gran sorpresa del torneig. El partit havia acabat 0-0 a la primera part, però tot va canviar a la segona. El gol de Peralta (m. 55) va inclinar el partit per als mexicans.

Però després, en una furiosa reacció del conjunt xinès es va consumar la tan inesperada victòria. Quedaven 10 minuts per acabar el partit. I llavors el brasiler Paulinho, exjugador del Tottenham per qui va pagar 14 milions el Guangzhou, es va convertir en el jugador decisiu. Primer va donar l'assistència de l'empat a Zhen Long (m. 80) i després quan l'empat estava agonitzant es va transformar en l'home del partit amb el seu gol en el temps afegit (m. 93). Paulinho, que va arribar a finals de juny a la Xina, només ha necessitat sis mesos per erigir-se en l'estrella del Guangzhou, el rival del Barça a la semifinal del Mundial de Clubs.