LA SITUACIÓ BLAUGRANA

El Barça corre per guanyar la Lliga

Guardiola insta a vèncer l'Osasuna per «fer un pas de gegant i aconseguir el títol que demostra més coses»

Guardiola, ahir, a Sant Joan Despí.

Guardiola, ahir, a Sant Joan Despí. / JORDI COTRINA

3
Es llegeix en minuts
MARCOS LÓPEZ
BARCELONA

Perduda la Copa, que tampoc és, segons el Barça, la fi del món, el Camp Nou obre les portes la nit de Sant Jordi per córrer, paraula textual utilitzada per Pep Guardiola, a la recerca de la Lliga, la tercera consecutiva. «L'Osasuna és la prioritat. Ens hi juguem la Lliga. Si guanyem, en tindrem tres quartes parts», va exigir el tècnic blaugrana, recordant que «és el títol que demostra més coses que qualsevol altre. És el títol que demostra el que és un equip», va afirmar el tècnic en to reivindicatiu.

No li falta raó. Si el Barça derrota l'Osasuna, independentment del que faci abans el Madrid a Mestalla, tindrà la Lliga a les seves mans. «La tenim molt a prop, si guanyem farem un pas de gegant», va dir Guardiola, que va animar el públic a oblidar la final perduda i anar al Camp Nou en un dissabte de Sant Jordi

-«és un dia perfecte, és gairebé la festa del nostre país», va recalcar- per ajudar un equip a encadenar la tercera Lliga consecutiva, un fet que només té un precedent en la centenària història del club. Només eldream teamde Cruyff va aconseguir una fita més gran: sumar-ne quatre de consecutives i enterrar, a més, el Madrid de laQuinta del Buitre.

SENSE ADRIANO I «EN PRECARI» / A mesura que s'acosta el final de la temporada, Guardiola va perdent jugadors. Dimecres, a Mestalla, no només va tornar sense una Copa, també ho va fer amb Adriano lesionat. Estarà quatre setmanes de baixa per un trencament fibril·lar i, segons el tècnic, ja «gairebé diu adéu a la temporada» i ara mateix deixa l'equip en «una situació de precarietat física» després de jugar una pròrroga.

Amb els que sigui, va anunciar Guardiola, volen guanyar l'Osasuna per oblidar una mala nit copera. «La felicitat, si és compartida, és molt millor», va reclamar Guardiola, convençut que el culer no deixarà sol aquest equip. I menys en la primera gran derrota davant el Madrid dels tres últims anys. De l'estil no hi ha discussió. «No s'ha de reafirmar quan es guanya o quan es perd. No entenc el futbol de cap altra manera. Mentre jo segueixi, serà així, no es tocarà. No puc transmetre una cosa al meu equip que no sento. Només hem d'intentar jugar millor i atacar millor», va anunciar, amb energia, el tècnic. De la resposta dels jugadors ja s'encarrega ell mateix.

Notícies relacionades

RES DE TRISTESA / A Guardiola no se'l va veure gaire preocupat per la imminent reacció de l'equip. Sap que serà positiva. «Han de reaccionar bé. És la seva responsabilitat», va apuntar l'entrenador. «Si estan tristos i enfadats, que corrin més, així es redimiran». Després fins i tot va alçar el to de veu per proclamar que els jugadors que estiguin tristos o preocupats per la derrota copera ja saben el destí que els espera a partir d'ara. «O la banqueta o la grada». Ni més, ni menys. «No, no sóc psicòleg. Només tinc el carnet d'entrenador i vaig aprovar la selectivitat. Ara ens hi juguem la Lliga. ¡Si això no és una motivació suficient!...»

TANCAR L'ANY / En la victòria, la majoria dels dies, el Barça ha gestionat la situació amb naturalitat, sense deixar de tocar de peus a terra. En la derrota, que han estat poques, el Barça ha sabut aixecar-se amb molta potència. «Estem vivint un període extraordinari, hem arribat a una final de Copa, som a semifinals de la Champions per tercer any consecutiu i tenim la Lliga molt a prop, amb vuit punts d'avantatge. L'any ja està fet, hem d'intentar tancar-lo», va proclamar Guardiola, que no es va mostrar inquiet per la falta de gol. «El primer any també anàvem llançats i després vam baixar en aquesta època», va concloure.