SALUT CARDIOVASCULAR
L’Hospital de Can Ruti impulsa una iniciativa per sensibilitzar sobre l’impacte del sedentarisme
Aixecar-se una o dues vegades cada hora té efectes clars per reduir el risc de patir malalties cardiovasculars

L’Hospital Germans Trias i Pujol (Can Ruti) de Badalona i el servei d’Atenció Primària de l’àrea Metropolitana Nord han posat en marxa una iniciativa per reduir el sedentarisme i disminuir el risc de patir malalties cardiovasculars.
Can Ruti ha explicat aquest dilluns en un comunicat que, amb motiu del Dia Europeu per a la Prevenció del Risc Cardiovascular, el 14 de març, han impulsat una acció conjunta per arribar a la ciutadania i al conjunt de professionals de l’Institut Català de la Salut (ICS) del seu territori.
Els objectius principals són sensibilitzar els professionals sobre l’impacte del sedentarisme en el risc cardiovascular, així com donar a conèixer la importància de trencar el temps en posició asseguda cada 30-60 minuts, cosa que es coneix com a «sedestació interrompuda».
Aixecar-se cada mitja hora
Una acció tan simple com aixecar-se una o dues vegades cada hora té efectes clars per reduir el risc de patir malalties cardiovasculars.
Segons el Departament de Salut, seguir les recomanacions mínimes d’activitat física no és suficient per reduir els efectes negatius del temps asseguts.
En ocasions, els adults compleixen o superen les recomanacions de l’activitat física, però també passen gran part del dia asseguts, és a dir, són actius i sedentaris.
Per tant, una persona pot ser bastant activa i encara tenir riscos per a la salut per passar massa temps asseguda.
La iniciativa pretén fomentar la sedestació interrompuda i aconseguir que s’integri en el dia a dia, tant de la població en general com del conjunt de professionals sanitaris.
Les accions de difusió es portaran a terme amb la col·laboració d’ajuntaments i centres educatius dels municipis que formen part de la regió Metropolitana Nord.
Conscienciar en les rutines
Des dels equips d’Atenció Primària s’han organitzat sessions específiques, dirigides a la ciutadania, així com per a professionals, per conscienciar de la importància de trencar amb els períodes de temps asseguts i integrar l’hàbit a les seves rutines laborals i diàries.
A part de difondre la informació a través dels canals habituals, els organitzadors realitzaran intervencions dirigides a la comunitat fora dels Centres d’Atenció Primària (CAP), en espais com centres cívics o biblioteques.
Notícies relacionadesTambé, preveuen realitzar activitats a les escoles, així com incorporar cinc minuts dedicats a la prevenció del risc cardiovascular a les diferents intervencions grupals i comunitàries que s’estan portant a terme en l’Atenció Primària de la regió Metropolitana Nord.
Aquesta iniciativa s’emmarca en el projecte Pèrsia, una acció de salut impulsada des de la Gerència Territorial Metropolitana Nord de l’ICS, per aportar una mirada integral en l’atenció i prevenció de malalties cardiovasculars, a partir de la revisió de pràctiques basades en l’evidència científica.
- 23 d’abril Una ‘badada’ deixa el diumenge de Sant Jordi sense obertura comercial a Barcelona
- Fenomen natural L’Àfrica s’està partint en dos: així quedarà
- Encreuament de dards L’emotiva carta de comiat de Dani Alves i la contundent resposta de Joana Sanz
- Votar contra el propi interès El que queda de la perversa moció de censura de Vox-Tamames
- Guerra d’Ucraïna Les tropes russes perden força a Bakhmut
- Iniciatives La firma energètica de la Generalitat aspira almenys a duplicar el seu pressupost de 25 milions el 2024
- Conflicte a l’est Guerra Rússia - Ucraïna avui: última hora de la guerra un any després de la invasió de Putin
- Primera plana de l’edició impresa La portada d’EL PERIÓDICO del 23 de març del 2023
- Informe de l’IPCC Canvi climàtic: ni dilacions ni traves
- Visita el 30 i 31 El Govern confirma que Sánchez viatja la setmana que ve a la Xina per invitació de Xi Jinping