Més de 150 anys d’història
El vermut Perucchi de Badalona, la primera pedra per a un ‘clúster’ internacional de begudes espirituoses
Jean-Noël Reynaud, CEO del grup que ha adquirit Perucchi, assevera que la producció es mantindrà a Badalona
«No és el típic sistema de fusions i adquisicions en què dius tancaré dues fàbriques i concentraré la producció en una fàbrica», afegeix l’inversor francès
![El vermut Perucchi de Badalona, la primera pedra per a un ‘clúster’ internacional de begudes espirituoses El vermut Perucchi de Badalona, la primera pedra per a un ‘clúster’ internacional de begudes espirituoses](https://estaticos-cdn.prensaiberica.es/clip/b6c08f13-085d-402a-bc26-f02df0bcffa6_alta-libre-aspect-ratio_default_0.jpg)
Amb els seus més de 150 anys d’història, el vermut Perucchi, fabricat a Badalona (Barcelonès), s’ha convertit ja en la primera pedra per fonamentar un gran grup internacional de begudes espirituoses.
L’inversor francès Jean-Noël Reynaud, a través del seu grup Magellan & Cheers ha iniciat amb aquesta operació el seu projecte d’adquisició de begudes espirituoses de producció local amb l’objectiu de «crear una aliança de marques icòniques i artesanals d’alta qualitat», expliquen des de l’empresa.
Així, sobre la continuïtat de Perucchi a Badalona, Reynaud ho té clar: «Les marques es continuaran produint al lloc on han crescut segons el mètode i la indústria o procés de producció que tinguin».
«No és el típic sistema de fusions i adquisicions en què dius tancaré dues fàbriques i concentraré la producció en una fàbrica. No és el cas», sentencia l’inversor francès en declaracions a aquest diari.
Arrelament a la ciutat
Perucchi és el primer vermut de què es té constància a Espanya, ja que es va elaborar a Badalona el 1876, de la mà del torinès Augustus Perucchi. D’això fa ja més d’un segle i mig i des d’aleshores la marca ha crescut i ampliat la seva cartera de productes.
En l’actualitat, la firma, que factura gairebé 5 milions, ocupa actualment 20 empleats a les seves instal·lacions de Badalona, on es produeixen més de 120.000 ampolles a l’any.
El 2017 Álex Soler Kettlitz i Eduardo Fló Vidal-Ribas, dos empresaris catalans amb experiència al sector de les begudes espirituoses, es van quedar amb l’empresa per «donar-li un impuls i mantenir-la més viva que mai», expliquen des de la companyia. És ara, cinc anys més tard, quan amb l’entrada del grup de Reynaud «el salt és radical».
Des de l’empresa també destaquen que tant Soler com Fló, seguiran involucrats tant en la marca com en el grup de Magellan & Cheers.
«És una marca que pot presumir d’història i que ha sabut créixer sense oblidar els seus valors artesanals, sostenibles i de proximitat. Les mateixes calderes i tines d’envelliment que es van instal·lar en els seus inicis avui dia continuen madurant el vermut. Ara és moment de donar ales a la marca i que, sense canviar-li el seu ADN, pugui arribar a un mercat molt més ampli», destaca Reynaud,
Ampliar el mercat
Reynaud, CEO de Magellan & Cheers, afirma la importància d’aquesta primera compra, amb la qual preveu quadruplicar les vendes de Perucchi en els pròxims cinc anys. Així mateix, l’inversor francès té entre les seves previsions situar la facturació del seu nou grup en 200 milions d’euros abans del 2030.
«Les begudes espirituoses artesanals als Estats Units representen entre el 4 i el 5% del total del mercat nord-americà. A Europa, més específicament al sud, no arriba ni a l’1%. Així que el potencial és enorme, perquè aquestes marques són el que els consumidors demanen ara», resumeix Jean-Noël Reynaud.
L’estratègia de creixement del grup passa per magnificar la distribució del producte que, per ara, es distribueix al sector de l’hostaleria –vermuteries, restaurants, bars i hotels– i en botigues especialitzades a Espanya.
L’esmentada estratègia de distribució es presenta amb tres eixos: el primer és travessar fronteres i arribar a països com els Estats Units i Itàlia, principalment. El segon serà la presència en supermercats d’alta gamma, majoristes especialitzats i ‘ecommerce’ específics. I, finalment, Reynaud també destaca el potencial que veu a Perucchi per desenvolupar-se com a marca important en el sector de la cocteleria.
Noves adquisicions
Reynaud avança que ja estan «considerant» l’adquisició d’entre 10 o 12 empreses en cinc països europeus. «Òbviament, Perucci és la primera adquisició, la més important», comenta.
«M’agradaria veure les possibilitats de crear una espècie de centre d’excel·lència per a begudes espirituoses, probablement a Catalunya, i potser a Badalona. Badalona podria convertir-se per a les begudes espirituoses en lel que, per exemple, Vilafranca del Penèdes és per al cava», remarca, el CEO de Magellan & Cheers.
Notícies relacionadesMalgrat l’optimisme, Reynaud remarca que aquesta idea forma part d’un «procés llarg». «Estem tot just al principi», afegeix.
Més notícies de Badalona a l’edició local d’EL PERIÓDICO
- Jocs Olímpics 2024 París oculta la foscor i exhibeix el seu decorat en els Jocs
- Handbol Les ‘Guerreres’ no compareixen i cauen amb estrèpit en el debut
- Tennis Moyá fa saltar les alarmes sobre la presència de Nadal a París
- Sèrie aclamada Com enamorar sense cursileries
- QUATRE HOSPITALITZATS Un brot de salmonel·losi en un bar deixa almenys 22 afectats
- Eleccions decisives Els comicis a Veneçuela desencadenen l’expectació mundial
- En clau europea Cordó parcial als ultres
- Pròxim Orient Hamàs demana venjar un dels seus líders mort en una presó israeliana
- Les polítiques de la Unió Europea Brussel·les empeny a acabar amb l’addicció a les xarxes socials tòxiques
- Les polítiques de la Unió Europea Espanya insta les tecnològiques a actuar contra els patrons addictius