Anar al contingut

el triomf del centenari

Automobile Barcelona tanca les seves portes amb un increment de públic i vendes

L'últim cap de setmana confirma l'èxit de la proposta de Fira de Barcelona amb un saló tecnològic, connectat i amb grans ofertes

Els organitzadors esperar que el balanç ofereixi prop de 90.000 operacions comercials i un augment de visitants per sobre de 800.000

Xavier Pérez

L’Automobile Barcelona del Centenari  tanca avui les seves portes i ho fa presentant un balanç “altament positiu” en paraules del seu president Enrique Lacalle. La 40a edició del saló de l’automòbil ha representat un nou èxit organitzatiu, comercial i de públic, cosa que confirma la tendència iniciada el 2017 amb el canvi de format a l’introduir la tecnologia i la connectivitat com a eixos juntament amb el motorshow.

El saló barceloní registrarà una xifra superior als 800.000 visitants, un número que suposa un increment d’un 10% respecte a l’anterior edició. El primer cap de setmana va registrar el millor nombre de visitants dels últims anys amb un 11% més que el 2017, un percentatge que s’ha vist incrementat aquest cap de setmana. També s’han comptabilitzat un major nombre d’assistents en els dies feiners entre setmana, “cosa que ens permet pensar que aquest any tornarem a tancar amb un nou rècord de visitants”, afirma Enrique Lacalle.

Més vendes que el 2017

Aquest increment de visitants també va unit a un augment de les operacions comercials. Segons un balanç inicial realitzat amb les marques presents al saló, l’activitat comercial ha crescut aquest any un 10% respecte al 2017, podent arribar a prop de 90.000 prevendes establertes durant els nou dies que ha durat el saló. “Pensem que això és una bona notícia perquè corrobora l’aposta que fa anys que venim realitzant a l’Automobile Barcelona. No només som un saló d’exposició, sinó que també tenim l’atractiu comercial, i el públic ho sap. Hem comptat amb representació de tots els grups automobilístics, una cosa que no poden dir tots els salons europeus, i han vingut 45 marques, el 50% més que el 2017. Tot això fa que ens sentim orgullosos d’aquesta edició del centenari”, confessa el president de l’Automobile Barcelona.

En una enquesta realitzada pels organitzadors als visitants del saló, un 92,3% asseguren que Automobile Barcelona ha cobert les seves expectatives i han qualificat la qualitat de les marques exposades amb una valoració 4,19 sobre 5. Així mateix, un 60,7% han considerat que l’edició del centenari ha sigut millor que les anteriors i nou de cada deu enquestats han assegurat que tornaran al saló en la seva pròxima edició l’any 2021.

Quant a les activitats organitzades amb motiu del centenari, la més ben valorada ha sigut l’espectacle immersiu Gènesi que ha obtingut una nota mitjana de 4,5 sobre 5, seguida de l’exposició del centenari amb una valoració de 4,42 sobre cinc. De tots aquells que van visitar el saló amb intenció d’adquirir un vehicle, un 55,3% ha manifestat la seva intenció d’adquirir un cotxe elèctric o híbrid. 

Ple de personalitats

L’Automobile Barcelona també s’ha continuat caracteritzant per ser una espècie d’‘oasi institucional’ ja que tots els personatges del panorama polític i social del moment han confluït al saló barceloní. Bé, tots no, com ja ve sent habitual amb referència a mostres de recolzament a la indústria de l’automòbil (que representa el 10% del PIB espanyol), el saló va trobar a faltar la seva alcaldessaAda Colau, alcalde de Barcelona, no va assistir al certamen. Ni tan sols a la inauguració presidida per el rei Felip VI i a la qual sí que van acudir la resta de personalitats incloent el president de la Generalitat, Quim Torra