crònica

L'obra 'Desig d'òpera' permet disfrutar al Teatre Gaudí d'emblemàtiques àries del repertori clàssic

1
Es llegeix en minuts
CÉSAR LÓPEZ ROSELL
BARCELONA

Hi ha petits espectacles que tenen sentit perquè compleixen l’objectiu amb què han estat elaborats. Aquest és el cas deDesig d’òpera, una en­tretinguda proposta del Teatre Gaudí que es podrà veure fins al 31 de gener.

Eles Alavedra ha plantejat la peça a partir de l’escenificació d’algunes de les àries més famoses de l’òpera. És una bona manera d’introduir-se en el món de la lírica i disfrutar, amb una senzilla però surrealista dramatúrgia recolzada en un trencador vestuari, de Verdi, Bizet, Strauss, Mozart, Wagner, Händel, Gounot, Rossini, Massenet i altres.

Són registres molt variats que obliguen a un gran esforç vocal dels intèrprets, alguns amb més taules i recursos que altres. La irregularitat en les recreacions, unida a problemes d’encadenament d’unes escenes amb altres, crea problemes. Però aquests no són tan importants perquè el muntatge perdi força.

Notícies relacionades

Un llit, amb dibuixos de partitures, i els canvis de vestuari en funció d’aquest viatge per la joventut, maduresa i vellesa en què està estructurat el muntatge, són suficients per recrear les relacions d’amor i desig dels personatges en aquestes etapes. Els intèrprets són una pianista (una divertida Elke Sanjosé), Nata­sha Turpin i Cristina Escolà (sopranos lleugeres amb notables aguts), Marta Valero (mezzosoprano), Carlos Cremades (tenor amb bon color de veu), Joan Garcia Gomà (baríton) i Joan Sebastià Colomer (baix).

L’atreviment d’abordar àries deNorma,Tannhausero Rossini, per posar-ne algun exemple, mostra l’esforç d’uns cantants que aprofiten aquesta oportunitat per exhibir les seves possibilitats davant d’un públic tan entusiasta com ells.