TECNOLOGIA

Mediapro vol oferir futbol en 3D la temporada que ve

Els partits es podran veure en sales de cine digitals i amb ulleres

1
Es llegeix en minuts
MANUEL DE LUNA
BARCELONA

La tele en alta definició (HD) encara no està a totes les cases, però ja és una realitat a què es pot accedir (fins i tot en cines) per disfrutar d’espectacles com el Barça-Madrid de diumenge que ve. Ara, la meta és fer del futbol un autèntic xou hollywoodià: partits en tres dimensions (3D). Això és possible amb la tecnologia que ja s’utilitza amb èxit en el cine, i que adapta Mediapro, propietària del canal GolTV. «Si tot va bé, podríem començar a oferir futbol en 3D la temporada que ve», afirma Joan Bennasar, responsable, amb Sergi Sagàs, de Mediapro Research, departament en què un equip de 15 persones es dediquen des del 2007 a idear, dissenyar i posar en pràctica l’úl-

tima tecnologia per treure el màxim profit a les retransmissions.

«Des de fa un any estem fent proves en 3D -explica Sagàs-. Els resultats són potents, però no és una pel·lícula. Les distàncies són molt grans en un camp de futbol i això limita l’espectacularitat de l’efecte 3D. Però la gran dificultat que presenta és la realització televisiva: no té res a veure amb l’actual. És un llenguatge per inventar».

Una altra dificultat que presenta el 3D és que la tecnologia encara és molt nova. «Tant, que no hi ha un estàndard creat --apunta Benna-

sar--. Nosaltres utilitzem un siste-

ma amb ulleres actives, i començarem oferint les retransmissions igual que hem fet amb l’HD: als cines. Actualment ja hi ha 163 sales digitals i el 99% estan preparades per a 3D. I la digitalització de les sales sens dubte anirà en augment. A les cases, els televisors adaptats per a 3D, que no són gaire més cars, començaran a comercialitzar-se aquest Nadal».

Notícies relacionades

El 3D és un dels objectius de Mediapro Research, però no és l’unic: «Treballem en diversos projectes

--explica Bennasar--, com són les retransmissions automatitzades (sense realitzador, ni operador de càmera) i en programes informàtics que permeten un seguiment personalitzat del jugador (la velocitat, la distància, els moviments, les faltes...). Mediapro necessita estat innovant constantment, donades les característiques que té el nostre producte».