POP

Sidonie mostra el treball més fogós, 'El incendio'

D’esquerra a dreta, Jesús Senra, Axel Pi i Marc Ros, els tres integrants de Sidonie.

D’esquerra a dreta, Jesús Senra, Axel Pi i Marc Ros, els tres integrants de Sidonie. / andrea bosch

1
Es llegeix en minuts

Fa temps que Sidonie no és aquell grup que reivindicava el sitar en cançons de pop electropsicodèlic. La seva música és ara més directa. Sobretot a El incendio, que qualifiquen com «el disc d’amor de Sidonie» i està encapçalat per la fogosa cançó del mateix títol, un manifest de pop carnal ben rebut pels fans: ho celebren en un Apolo amb les entrades esgotades.

«Arden en llamas nuestros abrazos», canten en aquesta peça, il·lustrada per un libidinós videoclip. I així tot el disc: «Yo siento en el pecho / el baile enloquecido del fuego por ti», «puedo encontrarme con un beso en tu cama», «en el jardín de los lírios sin flor haremos el amor»... Petons i imatges d’alcova reguen aquest disc de pop de guitarres d’efecte immediat.

A ABBEY ROAD / Fascinat per la mitologia pop britànica, el trio barceloní ha gravat el disc als estudis londinencs d’Abbey Road coincidint amb el 40è aniversari del disc dels Beatles del mateix títol. Arranjaments de vent i corda, i la col·laboració, una vegada més, de Miri Ros (germana del cantant, guitarrista i compositor Marc Ros), que aporta la seva veu a la poppie Un-día-más-en-la-vida. Al final de la llista de crèdits, la llegenda «¡sense sintetitzadors!», com en els discos de Queen dels 70.

Notícies relacionades

Sidonie, també d’actualitat per la seva participació en l’homenatge a Umpah-Pah Més raons de pes, sub­ratlla el seu gir cap a un pop accessible que li ha permès multiplicar l’audiència. Orientació iniciada amb Fascinado (2005), el seu debut en castellà, i mantinguda amb Costa azul (2007).

SidonieApolo • Divendres 20 • 21.30 hores • Esgotat