EFECTES DEL CANVI DE TEMPS
Els bombers reben uns 60 avisos pel vent a Catalunya
Els Bombers de la Generalitat han rebut avui una seixantena d'avisos relacionats amb el vent que castiga la comunitat, si bé no hi ha hagut que lamentar ferits ni desperfectes importants.
Gran part dels casos, una vintena, s'han produït a Reus. També han realitzat diverses actuacions a Perafort (Tarragonès) i Cambrils (Baix Camp), així com a Lleida, Espot (Pallars Sobirà) i l'Hospitalet de Llobregat (Baix Llobregat).
La majoria de serveis tenien a veure amb arbres i branques que havien caigut o que estaven a punt de caure a la via pública, així com amb la retirada d'estenedors, cartells publicitaris i vidres de façanes.
Caiguda de les temperatures
La tardor meteorològica sembla que està més a prop, amb l'arribada d'una depressió atlàntica d'aire fred a la Península. A la brusca caiguda de les temperatures de fins a 10 graus en algunes zones, s'hi unirà demà un fort vent al sud. El Servei Metereològic de Catalunya (Meteocat) ha decretat l'alerta a les comarques de les Garrigues, la Conca del Barberà, el Priorat i l'Alt Camp, on es preveu el flagell de ratxes de vent superiors als 100 quilòmetres per hora. Ja avui al Perelló (Baix Ebre), Reus (Baix Camp) i Mas de Barberans (Montsià) s'han batut els 90 quilòmetres, si bé el rècord s'ha registrat, una vegada més, a Portbou (Alt Empordà), amb 136 quilòmetres per hora.
A més de Tarragona i Girona, l'Agència Estatal de Meteorologia (Aemet) ha posat en situació d'alerta groga vuit províncies espanyoles més. Els mapes del temps preveuen per demà forts onatges al voltant del cap de Creus. També s'han activat avisos per fenòmens costaners a Menorca i al nord de l'illa de Mallorca.
Poca pluja
No obstant, en general no s'esperen pluges a Catalunya, tret de l'àrea pirinenca -–on la precipitació podria caure en forma de neu en alguns punts-–, i les temperatures mínimes seran molt semblants.
El portaveu de l'Aemet, Ángel Rivera, ha anunciat que entre dimecres i dijous una altra onada d'aire fred entrarà a la Península i inestabilitzarà l'atmosfera. I cap al cap de setmana, una altra. Això provocarà pluges abundants a més de la meitat d'Espanya. L'Aemet ha constatat que el mes de novembre s'ha iniciat amb altes temperatures, que han suposat rècord en algunes ciutats. Santander, per exemple, va registrar diumenge 26,7º C de màxima, enfront del rècord anterior de 23,8 del 9 de novembre de 1998. Terol, amb 25,1, també ha superat els 24,2 graus del 3 novembre de 1996.
Múltiples alertes
Un total de 10 províncies del litoral nord i mediterrani estaran demà en alerta (risc) o alerta taronja (risc important) per vents i fenòmens costaners. S'esperen pluges a l'extrem nord peninsular i a les Canàries, i cels ennuvolats en general a tot Espanya.
Concretament, les tres províncies costaneres de Galícia continuaran en alerta groga per fenòmens costaners amb intervals de vent fort, igual que al Principat d'Astúries, on també es registrarà vent, amb ratxes màximes de fins a 80 quilòmetres per hora.
Forta maregassa
Notícies relacionadesCantàbria i el País Basc mantindran durant aquest dimarts l'alerta taronja per vent i onatge, ja que es preveu mar de vent del nord-oest, maregassa i mar de fons del nord-oest de quatre a cinc metres.
Així mateix, el cel estarà molt ennuvolat a Galícia, on es registraran algunes pluges febles que aniran augmentant a moderades al llarg del dia, mentre que a la resta de l'extrem nord peninsular podria caure alguna precipitació feble, especialment al Cantàbric oriental i al nord de Navarra. A la resta del quadrant nord-oest s'esperen intervals de núvols. A més, s'esperen possibles bancs de boira matinal a Galícia, Castella i Lleó i Extremadura.
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Pronòstic actualitzat L’onada de calor durarà més del previst: arrencarà diumenge i es prolongarà fins com a mínim dijous
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia