PRESENTACIÓ
Eugènia Balcells i Mireia Sentís encenen l'Arts Santa Mònica
Una espectacular escultura audiovisual reflecteix el món en imatges i colors

Mireia Sentís amb una fotografia de la sèrie sobre sexe Joies. /
Totes dues van néixer a Barcelona; Eugènia Balcells, el 1943, i Mireia Sentís, el 1947. La primera va agafar el camí de la ciència per reflectir el món i la segona ho va fer des de la fotografia, el periodisme i l’assaig. Van coincidir el 1985, quan totes dues eren a Nova York i Sentís es va acostar a l’estudi de Balcells a Brooklyn per entrevistar-la. Aquella trobada va ser premonitòria del seu retrobament, 25 anys després, en dues exposicions monogràfiques que avui s’inauguren a l’Arts Santa Mònica. Balcells, una col·leccionista malaltissa d’imatges, ha recuperat aquella conversa gravada i l’ha inclòs en la seva exposició, titulada Freqüències. «Totes dues som portaveus d’un teixit que és més gran que nos-altres», afirma Balcells fent-se ressò del pensament feminista que visualitza l’existència com un tot entreteixit.
«Freqüències és la capsa de colors amb què es pinta el món». La definició de la comissària Eulàlia Bosch és el resum poètic d’un projecte ambiciós que ha mantingut ocupada Balcells durant més de dos anys. L’artista ha traduït els elements bàsics de la matèria en espectres de llum i els ha combinat a l’ordinador. El públic entra a la sala per submergir-se en un bany de colors i so fins que els límits del cos es fonen amb l’entorn. Però això és tan sols el començament.
Amb la superfície de la pell pintada, el públic entra en una sala fosca on s’alça una espectacular escultura audiovisual giratòria, La roda de color, en què l’artista ha organitzat el món en milions d’imatges que es van projectant agrupades en diferents colors. L’Arts Santa Mònica ha previst un ampli programa d’activitats relacionat amb aquesta mostra que, entre altres coses, convida les escoles a traslladar una classe de ciències al mateix espai de l’expo-
Notícies relacionadessició.
IMATGES AUTOBIOGRÀFIQUES / Mireia Sentís. Fotografia, assaig, comunicació reuneix set sèries fotogràfiques, una selecció de les seves entrevistes per al programa de TVE Dos en raya i tres conferències amb l’artista sobre el seu procés creatiu. Sentís explica el món des d’una perspectiva autobiogràfica, no dubta a usar el seu cos com a model i fins i tot inclou una foto del seu pare, Carles Sentís, a la sèrie Empremtes. El sexe, la cultura afroamericana i els racons amb història de Nova York completen els temes de la mostra.
- Tribunals Una jutge d’Andorra reactiva la causa contra Rajoy per l’operació Catalunya
- Conflicte laboral La bandera groga oneja en l’inici de la vaga dels socorristes
- Religió L’escàndol de les religioses intervingudes amenaça el ‘boom’ dels retirs secrets
- Tribunals Multa milionària a Espanya per incomplir la normativa europea de conciliació familiar i laboral
- Fruites d’estiu ¿Què és més sa, la síndria o el meló? La ciència et dona la resposta
- La pretemporada blanca El Madrid tornarà a la feina amb l’operació sortida bloquejada
- Plans per a un agost cultural pletòric
- La pretemporada blaugrana Flick manté afinat el Barça
- Dictamen històric Uribe, condemnat a 12 anys de presó domiciliària
- Escalada diplomàtica Trump envia dos submarins nuclears a prop de Rússia