INFORMACIÓ OFERTA PEL CONSELLER D'INTERIOR

La Generalitat recapta 3,2 milions amb 40.000 multes a la zona de 80 quilòmetres per hora

Saura respon a una bateria de preguntes parlamentàries del grup de CiU

Senyal de límit a 80 km/h

Senyal de límit a 80 km/h

3
Es llegeix en minuts

La Generalitat ha recaptat 3,2 milions d'euros gràcies a les 40.086 multes fermes imposades des de principi d'any als conductors que han superat la velocitat permesa en els trams de la primera corona de Barcelona on, des del gener passat, regeix el límit de 80 quilòmetres per hora.

Així ho ha anunciat el conseller d'Interior, Joan Saura, en resposta a una bateria de preguntes parlamentàries del grup de CiU sobre les sancions imposades, la recaptació i els punts perduts des que al gener s'aplica aquesta mesura, que pretén reduir la sinistralitat i la contaminació. En concret, segons les dades aportades per Saura, fins al 17 de novembre passat s'han imposat un total de 40.086 sancions fermes per superar el límit de la velocitat, a raó de 124 multes fermes al dia.

10.014 euros al dia

Aquestes dades demostren que la xifra de multes imposades ha anat decreixent amb el pas dels mesos, ja que en el fins ara únic balanç, efectuat el 21 de febrer, les multes imposades --encara recurribles--, eren d'una mitjana de 684 al dia, segons les dades facilitades llavors pel director del Servei Català del Trànsit, Josep Pérez-Moya.

La recaptació per les multes fermes imposades als conductors que han superat la velocitat permesa en la primera corona s'eleva fins als 3,2 milions d'euros, a raó de 10.014 euros al dia, de forma que, de mitjana, per cada multa imposada s'han ingressat 80 euros. Així mateix, un total de 16.478 conductors han perdut punts des de principis d'any per circular a més velocitat de la permesa a la zona 80, segons les dades aportades per Saura.

16 municipis

L'aplicació d'aquesta reducció del límit de la velocitat a la primera corona, que va rebre fortes crítiques dels partits polítics de l'oposició i d'associacions d'automobilistes, ha fet que descendeixi a la meitat la mortalitat i en un 30% el nombre d'accidents. Segons les últimes dades disponibles, relatives al període comprès entre l'1 de gener i el 30 de setembre passat, en els trams afectats per aquesta limitació de la velocitat hi ha hagut 5 morts --van ser 10 en el mateix període de l'any passat--, 19 ferits greus --38--, 389 ferits lleus --596-- i 325 accidents -458-.

Els trams afectats per aquesta limitació de la velocitat es troben repartits en 16 municipis de la primera corona metropolitana, a les comarques del Barcelonès i el Baix Llobregat, i pertanyen a les vies C-31, C-32, B-23, AP-2, B-10, C-16, C-58, C-17, B-20 i C-31. La primera corona agrupa els municipis de Barcelona, Badalona, l'Hospitalet de Llobregat, Sant Adrià de Besòs, Santa Coloma de Gramenet, Castelldefels, Cornellà de Llobregat, Esplugues de Llobregat, Gavà, Molins de Rei, el Prat de Llobregat, Sant Feliu de Llobregat, Sant Joan Despí, Sant Just Desvern, Sant Vicenç dels Horts i Viladecans.

Velocitat variable de forma gradual

Notícies relacionades

A partir del pròxim gener, el Servei Català de Trànsit mantindrà la limitació màxima de 80 quilòmetres per hora en aquests trams, però al mateix temps començarà a aplicar de forma gradual la velocitat variable tant a la primera com a la segona corona metropolitanes.

La velocitat variable permet adaptar en un mateix dia diferents velocitats màximes en funció de la congestió, els accidents, la contaminació i les condicions meteorològiques. A la primera corona hi haurà trams en què en funció de les circumstàncies el límit permès baixarà temporalment fins als 70, els 60 o els 50 quilòmetres per hora, però mai superarà els 80 per hora. A la segona corona, que abraça 24 municipis més, es mantindrà el límit màxim actual --que en alguns trams és de 120 quilòmetres per hora--, i a partir d'aquí s'anirà reduint quan les necessitats del trànsit així ho reclamin.