PROJECTE

Sílvia Munt tornarà a retratar la immigració en un telefilm

L'actriu dirigeix 'Sota el mateix cel', una coproducció de TV-3 i Canal Sur

1
Es llegeix en minuts
EL PERIÓDICO
BARCELONA

L'actriu, i també realitzadora, Sílvia Munt ha tornat a escollir el tema de la immigració per posar-se darrere de la càmera i abordar una història amb rerefons social. L'artista ha finalitzat el rodatge deSota el mateix cel, un telefilm --el quart de la seva carrera com a directora-- que mostra la vida d'un matrimoni d'immigrants marroquins i els seus fills.

Coproduïda per In Vitro Films, Arrayás Producciones, Televisió de Catalunya i Canal Sur,Sota el mateix celcompta amb un repartiment internacional, que encapçalen l'actor algerià Abdul Hamid Krim (Les filles de Mohamed) i l'artista marroquina Lubna Azabal (Paradise now). També hi intervenen cares populars de la petita pantalla, com Roger Coma (Porca Misèria), Daniela Costa (MIR) i Aurora Sánchez (Ana y los siete), i Elvira de Armiñán, néta del veterà realitzador Jaime de Armiñán, que, amb només 11 anys, ja ha participat en tres llargmetratges.

La història, gravada durant el mes de febrer a Sevilla i rodalia, Tarifa (Cadis) i Tànger (Marroc), se centra en un matrimoni d'immigrants

marroquins que viuen a Espanya, Hamid (Krim) i Fatiha (Azabal), amb els seus fills Hanna (Armiñán) i Nur. La nena vol ser escriptora, però el seu progenitor té altres plans per a ella, ja que pretén tornar al seu país, cosa que desfermarà el conflicte. Sergio (Coma), un professor de la nena en plena crisi creativa, intervindrà en la disputa.

'LES FILLES DE MOHAMED'

Notícies relacionades

Aquest no és el primer cop que Munt recorre al tema de la immigració com a trama de les seves realitzacions. L'artista catalana ja el va abordar aLes filles de Mohamed, el seu segon telefilm, en què retratava les dificultats que troben les dones immigrants magribines en el seu entorn social.

També es va acostar a aquesta temàtica ambCoses que passen, una comèdia social que reflectia la invasió de les últimes tendències al casc antic de Barcelona i que va aconseguir nombrosos guardons, entre ells una Biznaga de Plata al Festival de Màlaga. ALalia, que va obtenir el Goya al millor curtmetratge documental, mostrava la història d'una nena sahrauí en un camp de refugiats d'Algèria.